Posten og Bring styrker og forenkler europeisk netthandel
Posten og Bring inngår samarbeidet med logistikkselskapene DHL Parcel Europe, DHL Freight Sweden og finske Posti for å møte trenden med økt internasjonal netthandel og kundenes behov for tilgang til et europeisk nettverk for distribusjon av netthandelspakker.
Det gir raskere fremsendingstid på pakker til og fra 16 europeiske land, og nettbutikkene får tilgang til distribusjonstjenester på tvers av landene.
- Posten og Brings kunder får et effektivt og sømløst nettverk for å sende pakker til og fra Europa, noe som er viktig i en tid med økende netthandel. Vi har styrket vårt tilbud og blitt en av de største logistikkaktørene i Norden, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge.
Stort nettverk
Bring Danmark har de siste årene bygget ut et omfattende pakkeutleveringsnett, som nå blir en del av det europeiske nettverket. Det innebærer en betydelig volumøkning i Brings danske nettverk.
I Sverige har det gjennom flere år vært et tett samarbeid mellom DHL og Bring. Nå utvides samarbeidet ytterligere, med blant annet ny sporingsløsning for svenske forbrukere.
Samarbeidet med finske Posti gir norske nettbutikker økt tilgang til tjenester i Finland og Baltikum, der Posti har ekspandert kraftig de siste årene.
Enklere med internasjonal handel
I Norge har Posten det mest omfattende nettverket og benyttes av alle pakketransportørene for utlevering av pakker til norske forbrukere.
- Undersøkelser viser at 75 prosent av europeiske nettbutikker ikke fullt ut utnytter mulighetene for grenseoverskridende handel. Nettverket bedrer mulighetene for internasjonal handel og vi ser et stort potensial i dette samarbeidet, sier Mejdell.
Posten og Brings bedriftskunder får nå tilgang til et europeisk nettverk som omfatter 42.000 servicepunkter i Sverige, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tyskland, Østerrike, Polen, Tjekkia, Slovakia, Nederland, Belgia, Luxembourg og Frankrike.
Samarbeidet med DHL og Posti innebærer også at de får enklere tilgang til Posten og Brings nettverk i Norge og Danmark.
Nøkkelord
Kontakter
John Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom