Positiva preliminära data från Acarixs undersökande hjärtsviktstudie SEISMO

Malmö, 13 januari 2021

Positiva preliminära data från Acarixs undersökande hjärtsviktstudie SEISMO

Acarix AB (publ) meddelade idag positiva preliminära data från den undersökande SEISMO-studien som görs med modifierade CADScor®System för en potentiell hjärtsviktstillämpning.

SEISMO-studien inleddes i juni 2018 för att utvärdera möjligheten att utveckla en algoritm som kan skilja patienter som hänvisas med misstankar om hjärtsvikt. Studien, med totalt 199 patienter på två platser i Danmark, inkluderade den sista patienten 2020.

"Att slutföra inkluderingen i den undersökande hjärtsviktstudien var en stor milstolpe för alla inblandade. Dessa nya data ser lovande ut för att tidigt kunna utesluta hjärtsvikt och kommer att vara viktiga för alla drabbade patienter som idag väntar alltför länge på en slutlig diagnos. Dessa preliminära data kan motivera en uppföljningsstudie för att konsolidera resultaten och få mer data för algoritmutveckling”, säger professor Peter Søgaard, läkare och huvudprövare.

SEISMO-studien visade en låg förekomst av hjärtsvikt hos patienter som hänvisats till utvärdering av hjärtsvikt på en poliklinik, vilket gör en pålitlig och snabb uteslutningsmetod mycket relevant.

"Hjärtsvikt drabbar mer än 60 miljoner människor världen över, och med en teknik som kan hjälpa till att förenkla diagnosvägen, minska väntetiden och komplexiteten för patienterna och samtidigt minska kostnaderna är det värt att fortsätta utredningen.", säger Per Persson, vd för Acarix.

I SEISMO-studien användes modifierade CADScor®System för att erhålla ytterligare seismokardiografiska data. Resultaten från den slutliga analysen av studiedata förväntas lämnas för publicering under andra kvartalet 2021.

”Med dessa lovande - men ändå tidiga - resultat från studiepopulationen är detta ytterligare en viktig milstolpe i vårt värdeskapande. Under de senaste kvartalen har vi kunnat visa betydande framsteg med våra viktigaste mål, inklusive data från verklig användning (1070 patienter), den slutförda rekryteringen av DAN-Nicad II-studien, erkännandet från både de amerikanska och tyska myndigheterna för akustiska metoder som en innovation som kräver sitt eget segment; och slutligen är godkännandet från amerikanska läkemedelsverket, US Food and Drug Administration (FDA) en enastående prestation i sig”, säger Per Persson.

För mer information, vänligen kontakta:
Per Persson, vd, e-mail: per.persson@acarix.com, telefon: +46 73 600 59 90

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av företagets nyhetsdistributör, GlobeNewswire.

Om Acarix
Acarix grundades 2009 och är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: ACARIX). Acarix CADScor®System använder en avancerad sensor som placeras på huden ovanför hjärtat för att lyssna på ljudet av hjärtkontraktion och turbulent flöde. Det har utformats för att vara ett allt-i-ett-system i den meningen att signalen från hjärtat spelas in, bearbetas och visas som en patientspecifik s k CADscore på skärmen. Presentation av mätresultaten erhålls på mindre än tio minuter. Som en säker metod och lämplig för användning i både primärvården och på inneliggande patienter kan CADScor®System potentiellt komma att spela en viktig roll för patient-triage, något som gör att många patienter inte behöver undersökas ytterligare med invasiva, diagnostiska metoder. Redeye AB är bolagets Certified Advisor (+46 (0)8 121 576 90, (certifiedadviser@redeye.se). För mer information besök www.acarix.com.

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK MUNICIPAL BONDS26.1.2021 11:30:00 CETPress release

Auction date2021-01-26Maturity2024Tendered volume, SEK mln1000 +/- 1000Offered volume, SEK mln0Volume bought, SEK mln0Number of bids0Number of accepted bids0 QuarterQuarter 1Quarter 2Quarter 3Quarter 4Offered volume, SEK mln0000Volume bought, SEK mln0000Number of bids0000Number of accepted bids0000Average yield, %----Lowest accepted yield, %----Highest yield, %----Accepted at lowest yield, %---- QuarterQuarter 1Quarter 2Quarter 3Quarter 4Offered volume, SEK mln0000Volume bought, SEK mln0000Number of bids0000Number of accepted bids0000Average yield, %----Lowest accepted yield, %----Highest yield, %----Accepted at lowest yield, %----

RCS users to grow 294% by 2024, driving new revenue for mobile operators26.1.2021 11:04:00 CETPress release

New report from Mobilesquared and Interop Technologies indicates that MNOs stand to gain a 240% revenue uplift over the forecast period by launching a native RCS solution LONDON, Jan. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Rich messaging is becoming a key platform connecting brands with consumers, joining the list of mainstream marketing channels alongside TV, the internet, and social media, according to the findings of a new report by business messaging intelligence experts, Mobilesquared. By the end of 2024 there will be more than 3 billion RCS users, representing an unparalleled growth rate of 294%. This high rate of growth is set to position RCS as the largest enhanced messaging platform globally and provide new revenue opportunities for mobile operators. The report, Safeguarding Revenue from A2P Messaging, published by Mobilesquared in partnership with Interop Technologies, highlights how RCS’ growth will help operators remain at the centre of mobile messaging. The only business messaging c

Maxihost Enables Next Generation Workloads with Powerful Ampere Processors26.1.2021 10:00:00 CETPress release

Collaboration brings high-performance Arm®-based microprocessors to Maxihost Bare Metal Cloud platform. SÃO PAULO, Brazil, Jan. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- https://www.globenewswire.com/Tracker?data=1iQ1BYMsZnun4xtGOTo7wF3uhR8iIyf3bFyT4GTQ5QNQKa8JTUZ1c3bOW2q5LvxkDvC7KwzrRHKVBbUaiu37zkCIYmJYQkua-fhz7qQH99M= Ampere® Computing, a developer of high-performance Arm®-based microprocessors for cloud and edge servers, and Maxihost, an innovative global provider of Bare Metal Cloud, are working together to enable on-demand bare metal access to Ampere’s energy-efficient, high-performance processors for the first time in South America. Access is also enabled for Maxihost clients in New York and Miami and will soon be available for clients in Los Angeles, Chicago, Dallas, Santiago and Sydney. Ampere processors deliver excellent total cost of ownership (TCO) value, high-performance compute, high-memory capacity, and rich I/O to address a broad range of workloads including application servers, cont

Nokia’s comprehensive C-Band portfolio ready for 5G build-out in U.S.26.1.2021 10:00:00 CETPress release

Press Release Nokia’s comprehensive C-Band portfolio ready for 5G build-out in U.S. Nokia’s complete C-Band solutions portfolio available for indoor and outdoor coverage Nokia C-Band solutions work across both 5G non-standalone and standalone networks; utilize latest AirScale infrastructureC-Band spectrum is a key resource for capacity and coverage capabilities of 5G networks 26 January 2021 Espoo, Finland – Nokia today announced that its enhanced C-Band portfolio will be available from Q1 2021 to support mobile operators’ 5G network deployments, following the conclusion of the recent spectrum auction in the U.S. Nokia’s comprehensive C-Band portfolio, which covers both indoor and outdoor deployment needs, includes massive MIMO antenna solutions, hybrid antennas that combine both passive and active radio platforms into a single, modular unit, macro remote radio heads and small cell solutions to cover all connectivity and deployment requirements. C-Band spectrum, between 3.4 GHz and 4.2

RadioMedix & Curium Announce Permanent HCPCS Code for DetectnetTM (copper Cu 64 dotatate injection)26.1.2021 08:30:00 CETPress release

St. Louis, MO, Jan. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- RadioMedix Inc. and its commercial partner Curium announced today that the Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) has granted Detectnet a permanent Healthcare Common Procedure Coding System (HCPCS) code – A9592 – effective April 1, 2021. The descriptor for this product specific A code will be: Copper Cu-64, dotatate, diagnostic, 1 millicurie. Beginning on April 1, 2021, this code will be available to bill claims for Medicare patients in non-hospital imaging centers and for private insurance patients in all imaging facilities. This information follows the recent news that Detectnet was granted Transitional Pass-Through Status by CMS (C9068) effective January 1, 2021. C9068 is used to bill Detectnet for Medicare patients seen in the hospital outpatient department. “Once in effect, having both a permanent HCPCS code and Transitional Pass-Through Status will simplify the reimbursement process for all imaging centers that desire to us

Ahold Delhaize share buyback update26.1.2021 08:00:00 CETPress release

Zaandam, the Netherlands, January 26, 2021 – Ahold Delhaize has repurchased 1,059,600 of Ahold Delhaize common shares in the period from January 18, 2021 up to and including January 22, 2021. The shares were repurchased at an average price of €23.74 per share for a total consideration of € 25.2 million. These repurchases were made as part of the €1 billion share buyback program announced on November 4, 2020. The total number of shares repurchased under this program to date is 2,926,600 common shares for a total consideration of € 69.8 million. Download the share buyback transactions excel sheet for detailed individual transaction information from www.aholddelhaize.com/en/investors/share-information/share-buy-back-programs/ This press release is issued in connection with the disclosure and reporting obligation set out in Article 2(2) of the EU Regulation that contains technical standards for buyback programs.