Popdronningen Taylor Swift ute med nytt album!

Den verdenskjente popdronningen Taylor Swift er i dag ute med sitt nye album, Lover. Samtidig følger en splitter ny musikkvideo til tittelsporet. Se videoen her!

I tillegg til sin faste samarbeidspartner Jack Antonoff, har Swift fått produksjons- og låtskriverhjelp av blant andre St. Vincent, Joel Little, Louis Bell og Frank Dukes. Hun har også med seg Dixie Chicks, en av Swifts favorittgrupper, på låten "Soon You’ll Get Better".

Swift har sluppet flere låter før albumslipp, inkludert singlene "ME!" og "You Need To Calm Down" som til sammen har blitt streamet over en milliard ganger på verdensbasis.

Taylor Swift er en av verdens mestselgende artister og har solgt over 50 millioner album på verdensbasis. Hun har vunnet hele 10 Grammys, mottatt én Emmy, 23 Billboard Music Awards og 12 Country Music Association Awards. I Norge har hennes to siste album, 1989 og Reputation, toppet VG-lista. Nylig havnet hun nok en gang på Time Magazines liste over de 100 mest innflytelsesrike personene i verden.

Se full tracklist nedenfor:

1. "I Forgot That You Existed"
  2. "Cruel Summer"
  3. "Lover"
  4. "The Man"
  5. "The Archer"
  6. "I Think He Knows"
  7. "Miss Americana & the Heartbreak Prince"
  8. "Paper Rings"
  9. "Cornelia Street"
  10. "Death by a Thousand Cuts"
  11. "London Boy"
  12. "Soon You'll Get Better" (featuring Dixie Chicks)
  13. "False God"
  14. "You Need to Calm Down"
  15. "Afterglow"
  16. "Me!" (featuring Brendon Urie of Panic! at the Disco)
  17. "It's Nice to Have a Friend"
  18. "Daylight"

Lido slipper sin mest personlige låt - How To Do Nothing22.10.2019 09:28:47 CESTPressemelding

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste seks årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte i fjor med den legendariske Rick Rubin. I 2018 slapp han flere singler og to konseptuelle EPer. I dag er han klar med sin mest personlige låt noensinne, både lyrisk og musikalsk. Lido er tilbake med en emosjonell låt om skjønnheten av å gjøre absolutt ingenting. Dette er sannsynligvis Lidos mest personlige sang så langt, både i teksten og i musikaliteten til sangen, som flyter et sted mellom elektronisk musikk, R&B og en tradisjonell ballade - eller som Chad Hugo (N.E.R.D) uttrykte det etter å ha hørt, Galactic R&B. HØR "HOW TO DO NOTHING" HER Lido er for tiden på en USA turné, hvor han blant annet har spilt i New York, Chicago, San Francisco, og Los Angeles. Lido ligger som kjent ikke på latsiden, så det vil komme mye mer musikk i 2020.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be