Ponniryttere vant gull og bronse i HM

Ingse Hagevik vant gull og Mira Antonsen Hjelle vant bronse i hver sin klasse under Hallmesterskapet i dressurridning hos Starum Hestesportsklubb søndag. Ponnirytterne representerer Moldegaard Ryttersportsklubb.
Ingse Hagevik og Malibu fra Moldegaard Ryttersportsklubb vant gull i HM i dressur for ponni kategori 2 og 3. Foto: Starum Hestesportsklubb

Ingse Hagevik (13) vant gull i klasse ponni kategori 2 og 3, mens Mira Antonsen Hjelle (14) vant bronsemedalje i klasse ponni kategori 1.

I høst vant Ingse Hagevik og ponnien Malibu bronse i Hallmesterskapet, men i år kunne de klatre øverst på pallen. Seks ekvipasjer stilte til start i årets HM for ponni kategori 2 og 3, der Hagevik sikret gullet etter to seire. I 1. avdeling lørdag fikk ekvipasjen 67 prosentpoeng, og i 2. avdeling søndag ble det 67,564 poeng.

En uke etter at Mira Antonsen Hjelle (14) vant bronsemedalje i paraklassen under Hallmesterskapet i Grenland Ryttersportsklubb, vant hun en ny bronsemedalje i HM for ponni kategori 1. Denne gangen med ponnien Filur af Grønagergård. Hele 16 ekvipasjer stilte til start da ekvipasjen innledet med 67.095 prosentpoeng og fjerdeplass i 1. avdeling lørdag. I søndagens 2. avdeling fikk de 68.333 poeng og tredjeplass. Det holdt til bronse sammenlagt.

I ponni kategori 2 og 3 vant Julie Hvinden-Haug Jacobsen og Honeymoon fra Gjøvik Rideklubb sølv, mens Malie Myrbråten Bjørnsen og Amaretto Di Saranno fra Jarlsberg og Melsom Rideklubb vant bronse. I ponni kategori 1 ble gullmedaljen ble vunnet av Thea Victoria Harlem fra Borge Rideklubb, mens Celine Granli og Davidoff fra Solberg Rytterklubb vant sølv.

Resultater ponni kategori 2 og 3

Resultater ponni kategori 1

Mira Antonsen Hjelle og Filur af Grønagergård fra Moldegaard Ryttersportsklubb vant bronse i HM i dressur for ponni kategori 1. Foto: Starum Hestesportsklubb

Norges Rytterforbund ble stiftet 10.desember 1915 og med rundt 32 500 medlemmer er i dag det 11 største særforbundet i NIF.  Tilsluttet NRYF er det ca 340 klubber, og 17 kretser. NRYF bygger sine aktiviteter på idrettens grunnverdier. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse, ærlighet og dyrevelferd. Videre skal alle aktiviteter i regi av NRYF tilrettelegges på en slik måte at sikkerheten settes i høysetet.