PolyPlank:s kommande Företrädesemission, idag är sista dag för handel i Bolagets aktie för att erhålla teckningsrätter

PolyPlanks styrelse beslutade den 23 maj 2021 att genomföra en till 90% garanterad företrädesemission om ca 15 MSEK med stöd av bemyndigandet från årsstämman 2020.

Sista dag för handel i Bolagets aktie med rätt till deltagande i Företrädesemissionen är idag den 1 juni 2021. Första dag för handel i Bolagets aktie utan rätt till deltagande i Företrädesemissionen är den 2 juni 2021. Avstämningsdag hos Euroclear för rätt till deltagande i Företrädesemissionen är den 3 juni 2021.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Vd                Cay Strandén

Telefon                 070 586 92 57

Email                cay@polyplank.se

PolyPlank har utvecklat och etablerat en unik metod att tillverka produkter genom att använda återvunnen plast och organiska fibrer utan tillsatser. PolyPlanks produkter har en rad fördelar gentemot alternativen, exempelvis har produkterna träets positiva material- och bearbetningsegenskaper, god motståndskraft mot fukt och röta, hög slagseghet i ett omfattande temperaturspann, lång livslängd. Vidare kan produkterna materialåtervinnas, vilket är en positiv miljöeffekt, men medför också en betydligt lägre materialkostnad sett över tiden.

PolyPlanks aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market under beteckningen POLY. Aktiens ISIN-kod är SE0005569290. Nordic Certified Adviser AB är bolagets Certified Adviser,www.certifiedadvisers.com, de kan nås på info@certifiedadviser.se och telefon +46 70 551 67 29.

PolyPlank AB (publ)

Storgatan 123, SE-386 35 Färjestaden.

Tel 0485-664480 Fax 0485-664499.

E-post info@polyplank.se

www.polyplank.se

Org.nr 556489-7998

Nexstim Abp:s styrelse har beslutat om ändringar i aktieoptionerna 2020, återkallande av aktieoptionerna 2016B i bolagets innehav samt om avslutning av optionsprogrammet 2013A14.6.2021 15:00:00 CEST | Pressemelding