PolyPlank AB (publ) erhåller en order från 2A Entreprenad AB värd 1,65 MSEK

PolyPlank har erhållit en order från 2A Entreprenad AB värd 1,65 MSEK. Slutkund är ALM Småa Bostad. PolyPlank kommer att leverera och montera ett Bullerplank på Ekerövallen i Ekerö kommun. Montaget skall utföras i oktober 2022.

PolyPlank har utvecklat ett brett Bullerplankssortiment och är heltäckande gällande olika krav på bullerdämpning, vindlaster och snöploglaster. Utöver bullerplank har PolyPlank ett brett sortiment av miljövänliga och underhållsoptimala produkter såsom avskärmningar, staket, miljöhus, cykelhus och garage.

Efterdyningarna efter Covidpandemin lever kvar bl.a. på så sett att det blivit extra långa ledtider på bygglov. Vi har flera högpotentiella projekt där man fortfarande väntar på bygglov, där det gått allt mellan 4-12 månader så förväntningarna är höga att få in ett antal större order till innan hösten.

Vi har väntat länge på att komma igång med den stora ordern på 13,0 MSEK som vi pressmeddelande om för drygt ett (1) år sen, den 17 maj 2021. Den kommer nu äntligen igång efter semestern, i mitten/slutet av augusti. Därmed säkras Q3 & Q4 med en bra grundbeläggning i fabriken.

PolyPlanks produkter är ett vinnande koncept för alla parter, det är ett unikt material som är hållbart, det kräver ett minimalt underhåll och är det absolut bästa möjliga miljövalet på marknaden säger PolyPlanks VD Cay Strandén

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Vd                Cay Strandén
Telefon                 070 586 92 57

Email                cay@polyplank.se

Denna information är sådan information som Bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 juli 2022 kl13:30 CET.

PolyPlank har utvecklat och etablerat en unik metod att tillverka produkter genom att använda återvunnen plast och organiska fibrer utan tillsatser. PolyPlanks produkter har en rad. fördelar gentemot alternativen, exempelvis har produkterna träets positiva material- och bearbetningsegenskaper, god motståndskraft mot fukt och röta, hög slagseghet i ett omfattande temperaturspann, lång livslängd. Vidare kan produkterna materialåtervinnas, vilket är en positiv miljöeffekt, men medför också en betydligt lägre materialkostnad sett över tiden.
PolyPlanks aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market under beteckningen POLY. Aktiens ISIN-kod är SE0005569290. Nordic CertifiedAdviser AB är bolagets CertifiedAdviser,www.certifiedadvisers.com, de kan nås på info@certifiedadviser.se och telefon +46 70 551 67 29.

A Step Forward in Human-Robot Collaboration: Han's Robot Opens A New Era of Intelligent Collaborative Robots13.8.2022 02:39:12 CEST | Press release

SHENZHEN, China, Aug. 12, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Wang Guangneng, general manager of Han's Robot, said that repetitive, mechanical, and dull work had left us no time to take care of our family and real life. Collaborative robots came into being to solve this issue, allowing robots and workers to work together to improve efficiency. However, this is only the first step. Han’s Robot is developing intelligent collaborative robots that do not require secondary development which users can buy and use according to their needs and costs. Han's Robot is invested and established by Han's Laser, the world's leading industrial laser processing and automation solution provider. It has attracted over 500 top global talents from 25 countries and regions. The core technology R&D team has accumulated more than ten years of industrial experience and mastered the core key technologies of intelligent robots. The product has the advantages of intelligent perception, zero-code programming, zero-sliding wh

Volta Finance Limited: Net Asset Value as at 31 July 202212.8.2022 18:15:00 CEST | Press release

Volta Finance Limited (VTA / VTAS) –July2022 monthly report NOT FOR RELEASE, DISTRIBUTION, OR PUBLICATION, IN WHOLE OR PART, IN OR INTO THE UNITED STATES ***** Guernsey, 12August2022 AXA IM has published the Volta Finance Limited (the “Company” or “Volta Finance” or “Volta”) monthly report for June. The full report is attached to this release and will be available on Volta’s website shortly (www.voltafinance.com). PERFORMANCE and PORTFOLIO ACTIVITY July saw a recovery from the losses faced the previous two months. The fund gained +4.5%, mainly driven by EUR CLO equity holdings (+2,7% contribution in NAV performance). Through asset classes, the monthly performances** were: -2.8% for Bank Balance Sheet transactions, +5% for CLO equity tranches; +2.3% for CLO debt; -5% for Cash Corporate Credit and ABS (together representing 2.3% of NAV). In the footsteps of most markets (July was one of the best months for the High Yield bonds market since years), the loan markets rallied and therefore C

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURE KOMMUNINVEST BONDS12.8.2022 16:20:00 CEST | Press release

Bid procedure, 2022-08-16BondsKOMMUNINVEST I SVERIGE: 2410. SE0010469205. 2024-10-02 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2706, SE0016829048, 2027-06-15 BidsBids on interest and volume are entered via Bloomberg Bond Auction SystemBid date2022-08-16Bid times10.00-11.00Requested volume (corresponding nominal amount)2410: 200 mln SEK +/-100 mln SEK 2706: 200 mln SEK +/-100 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)2410: 200 mln SEK per bid 2706: 200 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-08-18Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383General Terms and ConditionsGeneral Terms and Conditions General Terms and Conditions för the Riksbank’s Purchases of Bonds via Bid Procedure 2020:3. dated 20 November 2020 (see the Riksbank´s web). Stockholm, 2022-08-12 This i

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK GOVERNMENT BONDS12.8.2022 16:20:00 CEST | Press release

Bid procedure, 2022-08-19BondsSWEDISH GOVERNMENT: 1065. SE0017830730. 2033-11-11 Bid date2022-08-19Bid times09.00-10.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)1065: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)1065: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 10.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-08-23Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-08-12 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

Mandalay Resources Corporation tillkännager resultatrapporten för andra kvartalet 202212.8.2022 15:44:02 CEST | Pressemelding

TORONTO, Aug. 12, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännager resultatrapporten för kvartalet som slutade den 30 juni 2022. Bolagets sammanfattade och konsoliderade delårsrapporter för kvartalet som slutade den 30 juni 2022, tillsammans med ledningens diskussion och analys (”MD&A”) för motsvarande period, finns tillgängliga under bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats på www.mandalayresources.com. Alla valutor i detta pressmeddelande avser USD om inget annat anges. Höjdpunkter under andra kvartalet 2022: Stärkt balansräkning – en förbättrad nettokassa med 47,9 miljoner USD i likvida medel och 41,5 miljoner USD i totala räntebärande utestående skulder;Konsoliderade kvartalsintäkter på 50,1 miljoner USD;Nettokassaflöde från den löpande verksamheten på 16,1 miljoner USD och fritt kassaflöde på 7,5 miljoner USD1;Konsoliderad kvartalsvis justerad EBITDA1 på 20,3 miljoner USD;Justerat nettoresu