Inspired By Iceland

Polar Beat: Island inviterer hele verden til ultimat nyttårs konsert med Sigur Rós

Mange ser fram til å legge 2020 bak seg. Og midt i usikkerheten om hvordan vi kan eller skal feire nyttår, har Island løsningen. De inviterer rett og slett hele verden til en unik og global live konsert; Polar Beat. Med stjerneband som Sigur Rós og Kaleo kan vi danse inn i 2021 – hver og en av oss i form av en 3D-avatar. Det blir i tillegg ´Red Carpet opplevelse´ og garantert nordlys. Konserten er gratis.
Musikere forvandles til avatarer for å kunne invitere alle til en helt unik konsert. Her Sigur Rós - Jonsi Avatar på Polar Beat

Musikere, kjendiser og artister forvandles til avatarer for - sammen med de islandske techwizards OZ og Snapchat – å kunne invitere til en helt unik konsert og fest. Island inviterer hele verden inn, og i form av avatarer kan alle danse inn i 2021 med Sigur Rós, Kaleo og andre islandske stjerneskudd som Briet, Auður, Stuðmenn og Friðrik Dór.

Ved ankomst til den virtuelle festen blir det ´The Red Carpet´, og deltakerne følger en magisk og mystisk vei fram til selve scenen. Her venter kveldens artister. Konserten er spådd å bli en episk opplevelse, og for alle som drømmer om å oppleve nyttår med nordlys på Island blir denne nyttårsfesten en opplevelse uten sidestykke. Hele arrangementet vil overføres på Islands landsdekkende TV-kanal RUV, og strømmes på www.newyear.is

Hvordan deltar man?

Det er superenkelt å delta. Klikk deg inn på www.newyear.is, og registrerer deg med Snapchat-kontoen din. Alle gjester kan dermed bruke Bitmoji-avataren sin, eller opprette en og delta i nyttårsfesten. Og jo raskere du melder deg på jo nærmere kommer du avatar-scenen. Så hvis du vil ha en plass rett foran scenen, så er det nå.

På nyttårsaften klokken 23.30 logger du deg inn på den interaktive festen og konserten. Det er heller ikke umulig at du får et glimt av ‘deg selv’ – som dansende avatar - i live-streamen i løpet av konserten.

Banebrytende mener bassisten i Sigur Rós

- Dette er verdens største scene. Som band er det fantastisk å være en del av dette banebrytende arrangementet som blander sjangre og verdener, og bringer mennesker fra hele verden sammen i en spektakulær opplevelse. Dette er et gjennombrudd for kreative mennesker over hele verden, mener Georg Holm, bassist i Sigur Rós.

Det er det islandske teknologiselskapet OZ som er ´arrangør´ av arrangementet. Med sin nye teknologi vil de levere unike og spennende opplevelser til deltakerne - både musikalsk og via de forskjellige virtuelle rommene som deltakerne kan besøke.

Som et selskap i front for denne typen opplevelser bruker OZ flere ledende avatar-plattformer, inkludert Snaps nye 3D Bitmoji. Dette gjør det mulig for gjester og brukere fra hele verden å sammen oppleve Polar Beat. Ha en fest sammen, på trygg avstand.

- Dette blir vår premiere for en helt ny og ultimat verdensscene. Vårt mål er å forene mennesker i opplevelser, fulle av liv og energi, der alle kan samhandle og uttrykke seg. Med OZ-teknologi fjerner vi fysiske barrierer for publikum, bringer dem ombord og inn i live-arrangementer. Vi skaper nye muligheter for musikk, sport, spill og mote, sier Gudjon Gudjonsson, administrerende direktør i OZ.

Et overflødighetshorn

- Vi har virkelig savnet å kunne ønske gjester velkommen til Island store deler av året. Vi er kjent som ildens og isens land, der det magiske nordlyset nyttår etter nyttår sprer sitt festfyrverkeri over nattehimmelen. Derfor er Island også et populært nyttårsmål for reisende. I år vil det dessverre ikke være mulig å besøke oss på ´den vanlige måten´, men med denne konserten gir vi alle et overflødighetshorn av smaksprøver av Islands natur, kunst, musikk og tankesett, sier Sigga Dögg Guðmundsdóttir, administrerende direktør Visit Iceland.

Island er tradisjonelt et populært reisemål for reisende som ønsker å oppleve nordlyset, naturen og kulturen. Under festivalen får deltakerne oppleve nordlyset sammen med Islands beste artister.

Deltakertips: Heng med til over midnatt, og opplev det miljøvennlige, digitale festfyrverkeriet som markerer starten på 2021! Nyttårsbegivenheten Polar Beat starter nyttårsaften kl. 23.30.

Besøk www.newyears.is for mer informasjon, lag din avatar og bli med på festen!

Bilder m.m.; https://we.tl/t-WywHCy4eQQ

Video-forsmak på eventet/konserten; https://www.youtube.com/watch?v=lTXBvX2G8zA&feature=youtu.be

For ytterligere informasjon kontakt:

Svanhvit Fridriksdottir, PR-sjef for Polar Beat, svana@oz.com

Christina S. Lambach på tlf +45 40 55 53 06 eller csl@essencius.dk

Lena Petersson, tlf 922 81518 eller lena@flerveis.no

Bilder

Eksempler på nordlys og digitalt nyttårs fyrverkeri på Polar Beat.
Eksempler på scene og publikum under Polar Beat
Scene eksempler fra Polar Beat

Om Inspired By Iceland

Inspired By Iceland