PM: Truls Dæhli ansettes som toppfotballsjef i NFF

Dæhli ble hentet inn som fungerende direktør for toppfotball og landslag i mars. Nå forsetter han i stillingen ut 2024.

Den første stillingen til Truls Dæhli i NFF var som seksjonsleder for aldersbestemte landslag i 2014. I Lise Klaveness sin foreldrepermisjon i 2020 var han fungerende avdelingsdirektør for toppfotball og landslag. I mars 2021 gikk han over i pensjonistenes rekker, før NFF på nytt ønsket Dæhli inn i stillingen som fungerende direktør for toppfotball og landslag etter at Klaveness ble valgt som president i Norges Fotballforbund.

- Truls Dæhli har i begge disse fungeringsperiodene ledet avdelingen og området toppfotball på en solid og tillitvekkende måte. Truls bygger broer og skaper ro og vekst rundt seg. Vi har fått mange tilbakemeldinger fra toppfotballmiljøet om at han er sterkt ønsket i rollen videre. Dette er også støttet av NFFs nye generalsekretær Karl-Petter Løken. Ved å forlenge med Truls i neste periode sikrer vi ro og kontinuitet, og gir samtidig ny generalsekretær muligheten til å sette sitt eget preg på rekruttering av ny toppfotballsjef i fremtiden, sier Klaveness.

- Det er inspirerende tider, både i norsk fotball og NFF, og derfor ble det etter hvert ganske lett å si ja til en ny periode. Det å kunne hjelpe folk rundt deg til å prestere er veldig motiverende, sier Dæhli.