Philip Emilio slipper debutalbumet "Iris"

Det siste året har vært lærerik for 29 år gamle Philip Emilio fra Oslo. Siden han var med i Årets Urørt i 2011 har han vært med på å forme en ny æra av urban musikk på norsk, med hitlåter som «Nummen», «Ingen av dine venner» og «Følsom», og samarbeid med bant andre Astrid S og Unge Ferrari. I dag slipper han debutalbumet «Iris», hvor han er mer personlig enn noen sinne.

I 2018 var han en av Norges mest omtalte artister, med topplasseringer på radiolistene og festivalopptredener  over hele landet, blant annet Slottsfjell og Findings. Året ble toppet med et fullstappet Rockefeller i Oslo. 2019 har foreløpig vært et stille år for Philip Emilio, hvor han har vært mye i studio, brukt tid for seg selv og utviklet tingene han driver med – tekst og sang.

«Jeg føler det har handlet om vekst og utvikling for min del. Både kreativt og ikke. Jeg har puttet inn hardt arbeid og vært tålmodig» - Philip Emilio

På debutalbumet «Iris» får vi høre en mer personlig og mer voksen versjon av Philip Emilio. Han forteller historier fra da han gikk på ungdomsskolen og videregående parallelt med nåtid. Det er historier om død, skuffelse, savn, kjærlighet og ensomhet. Baksidene av å være artist. Å miste sin første forelskelse, å se faren sin i fengsel, å leve uten en mor i samme land når man trenger det som mest.

«Å jobbe med dette albumet har vært life changing og lærerrikt. Det har også vært hardt arbeid og krevende til tider. Men jeg føler at albumet tok form veldig naturlig og effortless»,forteller han. Albumet er et resultat av en tid hvor sjangere er i fusjon- med en blanding av R&B og pop, og uttrykket er originalt, fremtidsrettet og nytenkende. Men viktigst av alt har han laget musikken han selv vil høre på.

«Jeg vil la folk bli litt bedre kjent med meg og kanskje kjenne seg selv igjen i sanger. Min sang er din sang. Alle låtene spiller sin egen rolle på albumet»

På albumets B-side har han med seg Kaveh Rashidi, Marlon Langeland, Tinashe Williamson, Kjartan Lauritzen og Mona Berntsen for samtaler rundt temaene som tas opp på albumet. Han har engasjert fans og invitert dem til å dele sine historier og erfaringer- og det er disse historiene som har resultert i rørende og fine samtaler over 5 spor.

«For min del har det egentlig handlet om det med å relatere til hverandre uansett bakgrunn og en måte å være mer åpen for hverandre. En form for empati. Jeg har fått inn alt mulig du kan tenke deg av historier. Noen mennesker som har vært gjennom livsforandrende sykdommer til andre som beskriver dagen sin etter et overgrep»

Og hvordan synes han det føles det å endelig være tilbake med ny musikk? - Det føles som å ha bursdag.

«Iris» er ute i dag 13. september.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

blink-182 har sluppet nytt album!20.9.2019 17:30:00 CESTPressemelding

De Grammynomnierte rocke-tungvekterene, blink-182, har i dag sluppet sitt nye studioalbum NINE. Albumet, som gis ut av Columbia Records, er tilgjengelig digitalt, samt også i et begrenset opplag farget vinyl, kasetter og CD. Etter et intimt klubbshow på Brooklyns St. Vitus, i partnerskap med Spotify, skal blink-182 avslutte sin landsomfattende turné sammen med co-headliner Lil Wayne i kveld med en konsert på Barclays Center i Brooklyn. Fans kan se en livestream av St. Vitus-konserten på Facebook i en begrenset periode HER. Siden bandets ydmyke start i 1992 i San Diego, har blink-182 solgt over 50 millioner album verden over og rocket store folkemengder over hele kloden, og blitt et av de mest definerende og inspirerende rockebandene i deres generasjon. blink-182 består av Mark Hoppus (vokal/bass), Travis Barker (trommer) og Matt Skiba (vokal/gitar). NINE Track List: The First Time Happy Days Heaven Darkside Blame It On My Youth Generational Divide Run Away Black Rain I Really Wish I Ha

ANNOUNCED TODAY, NEW MUSIC FROM LEONARD COHEN20.9.2019 14:15:00 CESTPressemelding

In a posthumous new album, Leonard Cohen has robbed death of the last word. ‘Thanks for the Dance’ is not a commemorative collection of B sides and outtakes, but an unexpected harvest of new songs, exciting and vital, a continuation of the master’s final work. It will be released on November 22. Seven months after his father passed, Adam Cohen retreated to a converted garage in his backyard down the street from Leonard’s house, to work with his father again, to stay in the company of his voice. From their previous collaboration on ‘You Want It Darker’ there remained bare musical sketches, at times little more than vocals. Leonard had asked his son to bring these works to completion. This remarkable new album was made in many places. Javier Mas, the great Spanish laud player who accompanied Leonard on stage for the last eight years of touring, flew from Barcelona to Los Angeles to capture the artist’s spirit on Leonard’s own guitar. In Berlin, at a musical event called People Festival,