Peugeot får ny logo, et svart skjold med et storslått løvehode
Dagens logo kom i 2010, og siden det har Peugeot hatt en rivende utvikling på produktsiden. Det er derfor på tide å gi dagens og fremtidens modeller en logo som står i stil med merkets ambisjoner.
Første bil ut med dagens logo var den ikoniske sportsbilen RCZ. Splitter nye 308, som vises snart, vil være den første nye bilen som lanseres med den nye logoen.
Peugeot har vært en del av alle revolusjonene: industriell, teknologisk, politisk, sosial, digital og nå miljømessig. Energiovergangen til elektrisk mobilitet er kjernen i strategien for en bærekraftig fremtid.
Alt dette ligger i Peugeots DNA, og løvelogoen skal reflektere styrke og kraftige instinkter.
- Dette er en stor dag for Peugeot, og vi ser frem til å bli kjent med den nye logoen og det nye merkevareløpet til Peugeot. Vi er svært fornøyde med retningen Peugeot velger, og er sikre på den vil løfte merket ytterligere, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.
I løpet av de siste ti årene har Peugeot sanket en rekke priser. Tittelen "årets internasjonale varebil" ble vunnet med både Peugeot e-Expert i 2021 og Partner i 2019. Tre «Car of the Year» er på veien med Peugeot 308 som vant i 2014, Peugeot 3008 som vant i 2017 og Peugeot 208 som vant i 2020.
Peugeot har tatt elektrifiseringen på alvor, og har nå en rekke biler på markedet: e-2008, e-208, e-Traveller og e-Expert er på plass. Rett rundt hjørnet venter e-Partner, e-Rifter og e-Boxer.
Nåtidens løver
Peugeot kommer nå med en stor internasjonal merkevarekampanje, «Lions of our time», som skal engasjere bredt. Merket skal sette noe av det som er mest verdifullt for oss i fokus, nemlig tiden. Og tiden skal bli til kvalitetstid. Peugeot skal være et high-end merke som skal skape store opplevelser både digitalt, hos forhandler og aller viktigst bak rattet.
I tillegg til selve bilen har Peugeot også laget en ny livsstilkolleksjon med klær, eksklusivt tilbehør i skinn, elektronikk og en rekke miniatyrer av løven.
Det nye våpenskjoldet forteller om et kraftig skift for merket. Kunder skal oppleve Peugeot som tidløst, et merke som har fornyet seg en rekke ganger, og som vil fortsette å fornye seg i fremtiden.
Nøkkelord
Kontakter
Stian GihlePR- og informasjonssjef PSA Norge - Peugeot og DS
Tel:+47 913 16 351stian.gihle@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Nye Citroën ë-C3 Aircross: Tøffere og enda mer fleksibel18.4.2024 10:24:26 CEST | Pressemelding
Med en lengde på 4.39 og plass til alt familien trenger i hverdagen, er nye Citroën ë-C3 Aircross skreddersydd for det norske markedet.
Alfa Romeo Milano bytter navn16.4.2024 11:00:19 CEST | Pressemelding
En representant for den italienske regjeringen har besluttet at navnet Milano er ulovlig og ikke kan brukes. Det nye navnet blir Alfa Romeo Junior.
Alfa Romeo Milano, elektrisk kjøreglede og stil11.4.2024 08:29:44 CEST | Pressemelding
Alfa Romeo Milano kommer med italiensk design, sportslighet, kjøreegenskaper og ikke minst stemmestyrt ChatGPT.
Nye Opel Frontera: Kompakt og romslig9.4.2024 08:03:54 CEST | Pressemelding
Opel starter modelloffensiven for 2024 med de første bildene av sin nye elektriske kompakt-SUV: Opel Frontera.
Alfa Romeo Milano - verdenspremiere4.4.2024 13:33:01 CEST | Pressemelding
Følg avdukningen av Milano - Alfa Romeos første elektriske bil.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom