Peugeot E-3008 får svevende skjerm
- Det er åpenbart at nye Peugeot E-3008 vil bli en interessant bil. Det skjønner vi bare etter å ha sett Panoramic i-Cockpit. Vi gleder oss til å se resten av bilen også, og ikke minst å slippe dette på det norske markedet. E-3008 vil bli Peugeots viktigste elbil så langt, og ambisjonene er høye, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.
21-tommers høyoppløselig svevende panoramaskjerm
Peugeot i-Cockpit har frem til nå bestått av en head-up skjerm i synsfeltet og en berøringsskjerm i midtkonsollen. Nå er disse slått sammen til én 21-tommers skjerm. Denne strekker seg fra venstre ende av dashbordet og over midtkonsollen.
Skjermen er plassert høyt på dashbordet med usynlige fester for å skape et inntrykk av at skjermen svever. Sveveeffekten forsterkes maksimalt av et LED-lys under skjermen.
Skjermen er satt opp for optimal ergonomi, og er svakt buet mot føreren. Samtidig er den lett tilgjengelig for passasjeren på høyre side.
- Når Peugeot setter i gang med kreativiteten sin, så gjelder det å følge med. Det er opplagt at design, teknologi, materialer og opplevelser vil stå i høysetet fremover, fortsetter Rune Hensel.
Panoramic i-Cockpit
Dette er den nye generasjonen Peugeot i-Cockpit. Den har en 21-tommers høyoppløselig buet panoramaskjerm som svever over dashbordet, et nytt kompakt ratt og i-Toggles. I løpet av ti år med suksess og utvikling har Peugeot i-Cockpit aldri fått en slik oppdatering.
Panoramic i-Cockpit tar seg av kjørefunksjoner, sikkerhet og underholdning og betjenes både av telefoner, via trådløse tilkoblinger, stemmestyring og programmerbare i-Toggles.
i-Toggles er individuelt trykkfølsomme knapper som kan programmeres for rask tilgang til ti av brukerens favorittfunksjoner. Dette kan for eksempel være å ringe en kontakt, starte navigasjon, justere radioen til en favorittstasjon eller stille inn ideell temperatur for klimaanlegget.
Midtkonsollen er luftig og ryddig. Dette er gjort for å skape mer tilgjengelig oppbevaringsplass for blant annet trådløs lading av smarttelefoner. Girspaken er flyttet vekk fra midt konsollen og er nå til høyre for rattet, rett ved siden av bilens start/stopp-knapp.
Det kompakte rattet har alltid vært en grunnpilar i i-Cockpit. Nå er det grundig oppgradert for å tilby enda bedre kjørefølelse og komfort. Det har selvfølgelig beholdt sin kompakte størrelse, men har fått en mer moderne design.
Suksessformel
Peugeot i-Cockpit er produsert i ti år og finnes i 10 millioner biler.
Ny Peugeot E-3008 vil bli avduket i september.
Nøkkelord
Kontakter
Stian GihlePR- og informasjonssjef Stellantis Norge - Peugeot, DS, Alfa Romeo, Fiat og Fiat Professional
Tel:+47 913 16 351stian.gihle@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Citroën ë-C3: Over 320 kilometer rekkevidde for under 210.000 kroner6.5.2024 10:24:44 CEST | Pressemelding
Når Citroën introduserer nye ë-C3 får den pris på 208.900 kroner, med mål om å innta plassen som Norges billigste elbil.
Andresen Bil blir Opel-forhandler i Follo30.4.2024 13:03:37 CEST | Pressemelding
Andresen Bil AS tar over Opel i Askim og på Ski etter at Autoria i forrige uke meldte at de omorganiserer, og avslutter salg av merkene fra Stellantis. Andresen Bil er i dag forhandler og merkeverksted for Mercedes-Benz, Peugeot og Citroën, og tar nå over salg og service på Opel, og service for Fiat Professional.
Nye Opel Grandland: Fra konsept til virkelighet23.4.2024 07:26:14 CEST | Pressemelding
Når Opel lanserer helt nye Grandland har den hentet mange av elementene som først ble vist på konseptbilen Experimental. Med en rekkevidde på opptil 700 kilometer er nye Grandland den første Opel-modellen som er basert på STLA Medium-plattformen.
Nye Citroën ë-C3 Aircross: Tøffere og enda mer fleksibel18.4.2024 10:24:26 CEST | Pressemelding
Med en lengde på 4.39 og plass til alt familien trenger i hverdagen, er nye Citroën ë-C3 Aircross skreddersydd for det norske markedet.
Alfa Romeo Milano bytter navn16.4.2024 11:00:19 CEST | Pressemelding
En representant for den italienske regjeringen har besluttet at navnet Milano er ulovlig og ikke kan brukes. Det nye navnet blir Alfa Romeo Junior.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom