Peugeot 508 Hybrid: Ladbar stasjonsvogn med lang elektrisk rekkevidde
Som et ledd i Peugeots elektrifiseringsprogram kommer nå merkets toppmodell som ladbar hybrid. I tillegg til en elektriske rekkevidde på henholdsvis 54 og 52 km, har den også fått CO2-tall på henholdsvis på 29 og 30 gram. Selv om det er ett gram forskjell i CO2, er begge karosserivarianter oppgitt til et forbruk på 0,13 liter per mil. Alle tall er i henhold til WLTP.
- Vi ser veldig frem til å tilby nok en ladbar bil, perfekt for norske forhold. 508 skiller seg fra andre biler i klassen ved å være både sportslig, lav, bred og kjøreglad. Siden de fleste ikke kjører mer enn rundt tre mil om dagen, vil 508 de fleste dager i året fungere som en nullutslippsbil. I tillegg er den en bekymringsfri langtursbil, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.
Begge variantene av 508 kommer med en motorpakke på 225 hestekrefter. Bensinmotoren er en 1,6-liters turbomotor med 180 hestekrefter koblet til en 8-trinns automatkasse. En elektrisk motor med 110 hestekrefter hjelper til med både ytelser og utslippsfri kjøring.
Batteriet har en kapasitet på 11,8 kilowatt og lades på 1 time og 45 minutter via normalladeinntaket på 6,6 kW.
En ladbar Peugeot 508 er dermed rigget både for utslippsfri kjøring og lengere turer, noe norske bilkjøpere gjerne ønsker seg. 508 er også klar til å løse alle oppgaver familien måtte ha. Til tross for ekstra batteri, motor og elektronikk er det ikke behov for løsninger som går ut over det praktiske. Volumet i kupé og bagasjerom er identisk med den ikke-ladbare versjonen av 508. Sedanen rommer 487 liter og stasjonsvognen har et lasterom på hele 530 liter. Peugeot tilbyr også tilhengerfeste på denne bilen.
Nye 508 Hybrid kommer i tre utstyrsnivåer: Allure, GT-Line og GT. Sistnevnte kommer med en ny variant Alcantara som er unik for ladbar GT.
På bilutstillingen i Genève i vår, ble også Peugeot 508 vist som ladbar firehjulstrekker. Den er en del av programmet «Peugeot Sport Engineered». Effekten er ikke bekreftet, men det antydes at den vil få oppunder 400 hestekrefter. Denne vil være på plass i Norge høsten 2020.
Nøkkelord
Kontakter
Stian GihlePR- og informasjonssjef PSA Norge - Peugeot, og DS
Tel:+47 913 16 351stian.gihle@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Alfa Romeo Milano bytter navn16.4.2024 11:00:19 CEST | Pressemelding
En representant for den italienske regjeringen har besluttet at navnet Milano er ulovlig og ikke kan brukes. Det nye navnet blir Alfa Romeo Junior.
Alfa Romeo Milano, elektrisk kjøreglede og stil11.4.2024 08:29:44 CEST | Pressemelding
Alfa Romeo Milano kommer med italiensk design, sportslighet, kjøreegenskaper og ikke minst stemmestyrt ChatGPT.
Nye Opel Frontera: Kompakt og romslig9.4.2024 08:03:54 CEST | Pressemelding
Opel starter modelloffensiven for 2024 med de første bildene av sin nye elektriske kompakt-SUV: Opel Frontera.
Alfa Romeo Milano - verdenspremiere4.4.2024 13:33:01 CEST | Pressemelding
Følg avdukningen av Milano - Alfa Romeos første elektriske bil.
Større plass, syv seter og 4x4. Elektriske Peugeot E-5008 er her20.3.2024 08:48:38 CET | Pressemelding
Den nye Peugeot E-5008 tilbyr opptil 660 kilometer rekkevidde, syv seter, 748 liter bagasjerom og tilhengerfeste.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom