Petter Hellman ny konsernsjef i Møller Mobility Group

Petter Hellman (43) er ansatt som ny konsernsjef i Møller Mobility Group. Hellman kommer fra stillingen som administrerende direktør for Møller Bil AS.
Petter Hellman (43) er ansatt som ny konsernsjef i Møller Mobility Group. Her med styreleder Øyvind Schage Førde (th).

Etter snart to år som leder av den samlede bilforhandlervirksomheten innen Møller Mobility Group, rykker Hellman nå opp og blir konsernsjef etter Terje Male som forlot stillingen i april i år.

- Med Petter Hellman får vi en konsernsjef som kjenner både virksomheten og strategien vår. Samtidig har han organisasjonen og kulturen vår under huden. Styret har gjennomført en grundig prosess, og det er ekstra hyggelig at vi fant den beste kandidaten i egne rekker. Vi er glade for å få Hellman på plass som ny konsernsjef, sier styreleder Øyvind Schage Førde i Møller Mobility Group.

Møller Mobility Group oppnådde i 2018 et av sine beste resultater noensinne, til tross for store endringer i en bilbransje preget av usikkerhet.

- Endring er hverdagen i mange bransjer, kanskje spesielt vår. Strategien Møller Mobility Group har lagt har vært en viktig rettesnor for den jobben jeg har gjort i Møller Bil. Slik vil det fortsatt være. Strategien ligger fast, og kulturen og verdiene våre skal fortsatt ligge i bunnen for alt vi gjør. Jeg ser fram til å videreføre det gode arbeidet sammen med dyktige kollegaer i alle deler av konsernet. Jeg er stolt av å få ansvaret med å forvalte dette videre, sier Petter Hellman, påtroppende konsernsjef i Møller Mobility Group.

Petter Hellman har solid ledererfaring fra 11 år i ledende posisjoner i Orkla-systemet, blant annet fire år som CEO i Lilleborg. Før tiden i Orkla har Hellman arbeidet i Gresvig AS og A.T. Kearney, hvor han jobbet med flere, store detaljhandelskjeder. Han er utdannet ved Handelshøyskolen i Bergen og The Fuqua School of Business at Duke University i North Carolina. Hellman har ledet Møller Bil AS siden høsten 2017.

Petter Hellman tiltrer stillingen umiddelbart og vil i tillegg fungere som leder av Møller Bil inntil ny leder er ansatt.