Oculos

Personlig mote (Pm) velger Oculos: Skal løfte kundeklubben til nye høyder

Ambisjonen med kundeklubben er å nå store deler av de 850 000 kjøpesterke kvinnene over 50 år som befinner seg i Personlig motes målgruppe.

Fra venstre: Knut Harlem, Aina Børdal, Kim Motrøen og Henrik L. Moen

Oculos er stolte av å ha inngått en ny kontrakt og langsiktig samarbeide med tekstilkjeden Pm – Personlig mote.
- Kontrakten omfatter bygging og drifting av Pms kundeklubb og lojalitetsprogram, samt å utvikle aktiviteter og strukturer for å knytte Pms kunder sterkere til merkevaren. Konkret er det snakk om verktøy og aktiviteter rundt drift av kundebase og lojalitetsprogram, bonushåndtering, sosiale medier, retargeting, samt kundeopplevelse i butikk, forklarer Head of Performance i Oculos, Kim Motrøen, som er svært stolt av å ytterligere å ha befestet selskapets sterke posisjon innen nordisk retail.

Nøkkelen til suksess er et sterkt samarbeid
Ledelsen i Pm er entusiastiske over sin nye samarbeidspartner.

- Vi stod ved et veiskille der det eksisterende lojalitetsprogrammet ikke fungerte godt nok, og vi måtte bestemme oss for om vi skulle fortsette med eksisterende eller finne en ny leverandør. Valget falt på det siste. Vi trengte rett og slett en partner som kunne holde oss i hånden og geleide oss gjennom prosjektet og som sammen med oss kunne finne en enkel og rask måte å få det nye programmet opp å gå på. Valget vi gjorde var basert på en lang rekke kriterier, blant annet krav til lokal tilstedeværelse, dyktig prosjektledelse, høy kompetanse og spesielt fokus på rådgivning og ikke kun teknisk plattform. Oculos omsatte kravspesifikasjonen vår til klare leveranser, anbefalinger og solide hypoteser. Oculos har dessuten en veldig god trackrecord å vise til på kundeklubber for retailkunder, forklarer administrerende direktør Aina Børdal og økonomi- og operasjonsdirektør Knut Harlem hos Pm som har store forventninger til resultatene av samarbeidet:

- Ambisjonene for samarbeidet er konkret å øke kundeklubben med 60 000 medlemmer innen utgangen av 2016, forklarer Harlem.

Kundeklubben skal være unik og levere på kundeløftene.
Allerede denne uken går startskuddet for rekrutteringene til den nye kundeklubben.

- Hovedarbeidet i rekrutteringen skal gjøres i butikkene og vi har trent personalet vårt til fingerspissene. Gjennom å heve klubben til nye høyder med nyttig og inspirerende innhold, arrangementer, eksklusive medlemstilbud, bonus og nyhetsbrev skal vi levere på kundeløftene våre og vinne markedsandeler, forklarer Aina Børdal.

Motrøen i Oculos er enig:

- Gjennom å løfte Pms kundeklubb, ønsker vi også å løfte merkevaren og å øke lønnsomheten i kjeden. I en tid hvor kampen om kundene bare blir tøffere og tøffere, ser vi viktigheten av å fokusere på multikanal- og omnikanal-strategier, samt rette en kompromissløs oppmerksomhet på KPIer og målbare resultater, avslutter Motrøen.

Leveransen og implementeringsprosjekt har fra Oculos’ side vært ledet av Henrik L Moen med bistand fra Truls Røise som strategisk rådgiver og kundeansvarlig.

Kleskjeden Pm har 58 butikker i Norge og 3 i Sverige og omsetter årlig for 380 millioner kroner.

Kontaktinfo:

Oculos:
Kim Motrøen
Head of Performance
kim@oculos.no

Pm:
Aina Børdal
Daglig leder
aina@pm.no

Fra venstre: Knut Harlem, Aina Børdal, Kim Motrøen og Henrik L. Moen

Om Oculos

Oculos
Frøyas gate 15

Oculos er et ledende byrå innen digital markedsføring i Norden. Vi er en «Marketing Service Provider», som betyr at vi er en totalleverandør og gir våre kunder de beste forutsetningene for å kommunisere digitalt i sitt marked. Vi utvikler produkter og konsepter i alle digitale kanaler, og tilbyr alt fra enkle standardiserte løsninger til sammensatte kampanjer for store selskaper og kjente merkevarer.

Følg saker fra Oculos

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Oculos på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Oculos

Oculos posisjonerer seg ytterligere innen innsikt, performance og social media16.8.2017 14:48:07 CESTPressemelding

Vi i Oculos opplever at byråbransjen har stadig økende krav til analyse og innsikt, og teknologiutviklingen går fort. Det er behov for et bredere tilbud der kundedata og CRM kobles enda tettere med innsikt, performance og social media. Vi opplever ikke bare en økt etterspørsel innenfor disse områdene fra nye og eksisterende kunder, men også til bistand med praktisk markedsarbeid. Vi posisjonerer oss nå for å levere til flere større kunder på disse områdene fremover sier Tom Orvei administrerende direktør i Oculos.