Pearl Jam med nytt album og turné

Pearl Jam er klare med nytt album. Den nye albumet har fått tittelen Gigaton og slippes 27. mars. Albumet, som er det ellevte studioalbumet i rekken og første studioalbum siden Grammy-prisbelønte Lightning Bolt, er produsert av Josh Evans og Pearl Jam.

Første smakebit fra albumet blir singelen "Dance of the Clairvoyants".

Om det nye albumet sier gitarist Mike McCready: "Making this record was a long journey. It was emotionally dark and confusing at times, but also an exciting and experimental road map to musical redemption. Collaborating with my bandmates on Gigaton ultimately gave me greater love, awareness and knowledge of the need for human connection in these time".

Coverbildet, "Ice Waterfall", er tatt på Svalbard og viser Nordaustlandets iskappe med store mengder smeltevann. Bildet er tatt av den canadiske fotografen, filmskaperen og marinbiologen Paul Nickens.

Til våren legger Pearl Jam ut på turné, men dessverre står ikke Norge på plakaten denne gang. Full turnéliste HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Metallica feirer 30-årsjubileet for The Black Album med re-utgivelse og et coveralbum!22.6.2021 15:36:04 CEST | Pressemelding

Metallica markerer 30-årsjubileet for deres selvtitulerte femte album, også kjent som The Black Album, med hele to slipp: en ny utgivelse av The Black Album og The Metallica Blacklist, et coveralbum. Se trailer HER. Albumene slippes 10. september, men allerede nå er forhåndsordre tilgjengelig og kommer med Miley Cyrus sin versjon av “Nothing Else Matters” med WATT, Elton John, Yo-Yo Ma, Robert Trujillo og Chad Smith, den latinske artisten Juanes sin tolkning av “Enter Sandman”, en ny versjon av “Enter Sandman (Remastered)”, en liveversjon fra Moskva “Enter Sandman (Live in Moscow)” og en demoversjon av “Enter Sandman (July 12th, 1990 Demo)”. The Black Album er en av de mest kommersielt vellykkede og kritikerroste platene gjennom tidene. 1991-utgivelsen ga Metallica sitt første #1 album i over ti land og inkludert en serie med singler - "Enter Sandman", "The Unforgiven", "Nothing Else Matters","Wherever I May Roam "og "Sad But True". Albumet tok bandet til store arenaer verden rundt og

Ny musikk fra Diana Ross, Ruben, Mabel, The Killers, Olivia Rodrigo og album fra Kings of Convenience samt ukens Podtips!18.6.2021 08:33:13 CEST | Pressemelding

Diana Ross "Thank You". Nytt album slippes til høsten Kings of Convenience endelig ute med nytt album Nawaz graver dypt i seg selv på “La Meg Leve” Snow Boyz slipper Bare Bangerz (vol 1) Ruben slipper låta “Candy” sammen med frigjørende og brennhet musikkvideo Sonny Alven vil få oss til å danse igjen med "Shut Up And Dance" Trygve Kongshavn med sommerens klareste oppfordring! "Let Them Know" er første nye musikk i 2021 fra Mabel. Låten er en futuristisk, uredd feel-good låt fra Mabel som viser en litt annen musikalsk side ved henne og er skrevet sammen samarbeidspartnerne og vennene Raye, SG Lewis og MNEK. I løpet av det siste året har Mabel vunnet BRIT Award for beste kvinnelige soloartist, nådd over fire milliarder streams, og debutalbumet High Expectations har passert to millioner. Låten "Don't Call Me Up" er tre ganger Platina i Norge, og albumet nærmer seg to ganger Platina. Årets største stjerneskudd Olivia Rodrigo slipper i dag låten “The Rose Song” - skrevet og fremført av Rodr