Peab skal bygge 50 leiligheter ved Glomma

Sandbukta Eiendom AS har inngått avtale med Peab om utbygging av Sandbukta Terrasse på Hafslundsøy i Sarpsborg. Prosjektet består av totalt 50 leiligheter og oppstarten forventes å skje i løpet av oktober/november.
Sandbukta Terrasse får beliggenhet på Nordneset, i hjertet av Hafslundsøy i Sarpsborg. Illustrasjon: Lightroom Studio

Avtalen som er inngått mellom partene er en totalentreprise på 103,1 millioner kroner. Prosjektet består av totalt 50 leiligheter fordelt på fem bygg. Det første byggetrinnet omfatter bygging av to av byggene. Oppstarten skjer etter at grunnarbeidene er ferdigstilt, etter planen i oktober/november i år. Byggherre er Sandbukta Eiendom AS, som er eid 50 prosent av Halden boligbyggelag Prosjekt AS og 50 prosent av Jack Valleraune AS.

– Dette blir et flott prosjekt, bestående av fem blokker i betongkonstruksjon med mye tømmer i fasaden, som gjør at det passer godt inn i miljøet ved Glomma. Vi ser frem til å ta ansvaret for denne utbyggingen, sier regionleder Trond Bergsland i Peab.

Prosjektet er totalt på i overkant av 5 000 kvadratmeter. Størrelsen på leilighetene varierer fra 76 kvadratmeter til 125 kvadratmeter og har to eller tre soverom. Hele prosjektet vil stå ferdig innen to år.

– Det er stor interesse for prosjektet. Kombinasjonen av landlig, men samtidig sentrumsnær beliggenhet, moderne leiligheter og attraktive uteområder har ført til at vi har hatt stor interesse for dette boområdet, sier administrerende direktør Richard Olsen i Halden Boligbyggelag (HABO).

Peabs fagarbeidere vil stå for byggingen. Det vil også være lærlingeplasser i tilknytning til byggingen, både for betong- og tømrerarbeidet.

Totalt har Peab nå fem prosjekter under bygging i Østfold.

Arkitekt i prosjektet er HABO. Alle illustrasjoner krediteres Lightroom Studio.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Regionleder Trond Bergsland i Peab, mob. 982 65 609, e-post: trond.bergsland@peab.no
Richard Olsen i HABO, mob. 916 14 869, e-post: richard@habo.no

Leilighetene bygges i en slak skråning ned mot Glomma, med fantastisk utsikt. Illustrasjon: Lightroom Studio.
Sandbukta Terrasse består av totalt 50 nye borettslagsleiligheter med to eller tre soverom. Illustrasjon: Lightroom Studio.
Leilighetene har terrasse med vid, vestvendt utsikt mot vannet. Illustrasjon: Lightroom Studio.
Alle leiligheter får parkering i carport og sportsbod. Illustrasjon: Lightroom Studio.
Foran byggene vil det bli en hyggelig felles
hage som går ned mot stien som ligger
langs vannet. Illustrasjon: Lightroom Studio.
Foran byggene vil det bli en hyggelig felles hage som går ned mot stien som ligger langs vannet. Illustrasjon: Lightroom Studio.