Patricia Medina blir ny produksjonsdirektør i Ringnes

Patricia Medina går fra leverandørindustri til bryggeri når hun fra 1. mars 2021 starter i rollen som produksjonsdirektør i Ringnes AS. Patricia kommer fra stillingen som Vice President for Supply Chain Operations i Aker Solutions.
Patricia Medina og administrerende direktør i Ringnes AS, Anders Røed. (Foto: Kilian Munch)

Medina vil få rollen som produksjonsdirektør i landets desidert største bryggeri, på Gjelleråsen utenfor Oslo. Med det følger ansvaret for å produsere og levere kjente merkevarer som Solo, Pepsi Max, Frydenlund og Tuborg.

«Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver. For meg blir det veldig spennende å tre inn i en bransje som forvalter merkevarer som både er tilgjengelig for folk flest – og ikke minst mange har et veldig sterkt forhold til.» sier Patricia Medina.

Ringnes har en ambisiøs bærekraftagenda med klare mål om å kutte CO2-utslipp, herunder sørge for å gjøre produksjonen ved Ringnes bryggeri på Gjelleråsen karbonnøytral innen 2022. Medina vil bli en viktig bidragsyter i dette arbeidet.

«Jeg ser fram til å jobbe tett sammen med dyktige folk i Ringnes og Carlsberg-systemet. Sammen skal vi sørge for å levere sterke merkevarer og samtidig bidra til å nå selskapets ambisiøse klimamål.» avslutter Medina.

Patricia har hatt flere roller i Aker Solutions siden 2007, inkludert innen forretnings- og prosjektledelse, produksjon, planlegging og leveringskontroll. Før hun ble Vice President for Supply Chain Operations tilbrakte hun tre år som Vice President for Manufacturing på Akers Tranby-anlegg.

Patricia kommer opprinnelig fra Brasil, og har bodd og arbeidet i Norge siden hun begynte i Aker Solutions i 2007.

«Jeg er veldig glad for å kunne ønske Patricia velkommen til Ringnes. Hun har en solid bakgrunn og tung erfaring fra en kompleks bransje. Jeg er overbevist om at Patricia vil styrke vår evne til å levere våre sterke merkevarer og forsterke vårt arbeid med å redusere vårt klimaavtrykk,» sier administrerende direktør i Ringnes, Anders Røed.

Patricia Medina (Foto: Kilian Munch)
Patricia Medina (Foto: Kilian Munch)