Patricia Medina blir ny produksjonsdirektør i Ringnes
Medina vil få rollen som produksjonsdirektør i landets desidert største bryggeri, på Gjelleråsen utenfor Oslo. Med det følger ansvaret for å produsere og levere kjente merkevarer som Solo, Pepsi Max, Frydenlund og Tuborg.
«Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver. For meg blir det veldig spennende å tre inn i en bransje som forvalter merkevarer som både er tilgjengelig for folk flest – og ikke minst mange har et veldig sterkt forhold til.» sier Patricia Medina.
Ringnes har en ambisiøs bærekraftagenda med klare mål om å kutte CO2-utslipp, herunder sørge for å gjøre produksjonen ved Ringnes bryggeri på Gjelleråsen karbonnøytral innen 2022. Medina vil bli en viktig bidragsyter i dette arbeidet.
«Jeg ser fram til å jobbe tett sammen med dyktige folk i Ringnes og Carlsberg-systemet. Sammen skal vi sørge for å levere sterke merkevarer og samtidig bidra til å nå selskapets ambisiøse klimamål.» avslutter Medina.
Patricia har hatt flere roller i Aker Solutions siden 2007, inkludert innen forretnings- og prosjektledelse, produksjon, planlegging og leveringskontroll. Før hun ble Vice President for Supply Chain Operations tilbrakte hun tre år som Vice President for Manufacturing på Akers Tranby-anlegg.
Patricia kommer opprinnelig fra Brasil, og har bodd og arbeidet i Norge siden hun begynte i Aker Solutions i 2007.
«Jeg er veldig glad for å kunne ønske Patricia velkommen til Ringnes. Hun har en solid bakgrunn og tung erfaring fra en kompleks bransje. Jeg er overbevist om at Patricia vil styrke vår evne til å levere våre sterke merkevarer og forsterke vårt arbeid med å redusere vårt klimaavtrykk,» sier administrerende direktør i Ringnes, Anders Røed.
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom