Patentstyret

Patentstyret best på kundeservice i offentlig virksomhet

Del
Norges viktigste kundesentre er blitt testet og målt, og landets beste på kundeservice er nå kåret. I klassen for offentlig virksomhet gikk Patentstyret av med seieren, foran Tolletaten og Fjellinjen.

Samlet sett kom Patentstyret på 5. plass blant hele 143 kundesentre som har fått poeng for mottak, svartid og kundebehandling. Høyeste poengsum i 18 ulike bransjekategorier gikk til ice (bredbånd). «Som offentlig etat svarer Patentstyrets kundesenter på svært ulike spørsmål om rettigheter til oppfinnelser, varemerker og design, og denne prisen viser at modellen vår virker", sier avdelingsdirektør i Patentstyret, Bernt Boldvik. Han peker på at kundene ikke blir møtt med telefonmeny og skal slippe å fortelle historien sin flere ganger til flere personer før de får svar.

Juryen uttaler at «Patentstyret har vunnet sin klasse ved å ha de mest fornøyde kundene gjennom totalt å være best på mottak og velkomst, dialog, løsning og avslutning på henvendelsen». Kåringen ble avholdt på «The Hub» i Oslo under de årlige Call Center-dagene i regi av analysebyrået See You.

Kontakter

Bilder

Om Patentstyret

Patentstyret
Patentstyret
Sandakerveien 64
0484 Oslo

+47 22 38 73 00http://www.patentstyret.no

Patentstyret fremmer innovasjon og verdiskaping i næringsliv og samfunn, både i rollen som nasjonal immaterialrettsmyndighet og som veileder og kunnskapsleverandør.

Følg pressemeldinger fra Patentstyret

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Patentstyret på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Patentstyret

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye