PDK ønsker med dette å få en reell debatt om konsekvensene av en radikal kjønnsideologi som ideologisk premissbærer for familiestrukturer, lovgivning, identitet og utvikling, samt den substansielle grensedragningen mellom biologi og psykologi.

Partiet De Kristne (PDK) overleverer i dag til alle stortingsrepresentanter hver sin utgave av boken Normløst, om den radikale kjønnsideologien, av forfatter og lektor Kjell Skartveit. PDK håper, og forventer, at boken blir lest, slik at lovgiverne faktisk forstår rekkevidden av den verdiendringen som har skjedd i Norge.

PDK ønsker også at velgerne skal få dokumentert hvilke partier og representanter som har votert og stemt for denne endringen gjennom årenes løp. Derfor er 575 bøker totalt distribuert som gave til pastorer, prester og kirkeledere i hele landet. PDK oppfordrer samtidig boken som studiemateriell på skoler og som innkjøp til biblioteker. "

Bøkene overleveres Stortinget torsdag kl 12.