Partiet De Kristne krever at staten kompenserer kostnader som menigheter får ved leie av kulturhus og kinosaler.

Pressemelding fra PDK om menighetenes situasjon i Norge.

Regjeringen har lagt unødvendige restriksjoner på meningheter og regner ikke gudstjenester og menighetssamlinger som viktige. Samtidig aksepterer de at kjøpesenter, vinmonopol og kinoer holder åpent. De restriksjonene som legges på kirker og menigheter er fullstendig urimelige og ikke proporsjonale med andre tilbud som får holde åpent sier Tomas Moltu, nestleder i Partiet De Kristne. Nå krever han og Partiet De Kristne at regjeringeringen holdes ansvarlig for denne urettferdige skjevfordelingen og at menighetene får full kompensasjon for de leiekostnader de måtte få for å leie kinolokaler eller andre kulturbygg. Paradokset er jo åpenbart. Kulturbyggene får holde åpen, mens kirkene må være stengt. Dette er en fullstendig uholdbar situasjon.