Parat og SAFE har varslet plassfratredelse for 1000 medlemmer

Parat og SAFE har varslet plassfratredelse for til sammen cirka 1000 medlemmer. SAFE har rundt 390 medlemmer i Bilfinger, Beerenberg og Kaefer. Meklingsfristen er klokken 24.00 i kveld, dersom meklingen ikke fører fram, vil disse tas ut i streik.

Hogne Hole i Bilfinger og Christian Jørgensen i Beerenberg

– Dette blir nok en lang dag, sier Hogne Hole og Christian Jørgensen, klubbledere i Bilfinger og Beerenberg.

Etter stor avstand mellom partene, brøt Parat/SAFE forhandlingene med Norsk Industri den 15. mars. Oppgjøret gikk til mekling, med frist til 31. mars. Blir ikke partene enige, blir det konflikt fra fredag 1. april.

Hogne Hole i Bilfinger og Christian Jørgensen i Beerenberg

Brudd i forhandlingene på sokkelavtalen5.5.2022 09:22:45 CEST | Pressemelding