Påminnelse: Åpen time for pressen i dag

Norges idrettsforbund inviterer pressen til Åpen time i dag, onsdag 20. januar, kl. 10-11 på Teams.

Idrettspresident Berit Kjøll. Foto: Pernille Ingebrigtsen

Gå til Teams-møtet her.

Hvordan vil idrettsstyret følge opp det videre arbeidet mot rasisme i norsk idrett? En ny rapport legges frem for idrettsstyret, som viser status for håndtering av rasisme i særforbundene. Hvor langt har man kommet med etikkarbeidet i idretten? Dette er en viktig sak som skal legges frem for behandling på Idrettstinget i 2021.

Norges idrettsforbund ønsker pressen velkommen til Åpen time i dag kl. 10-11 på Teams. Det blir mulighet for å stille spørsmål til generalsekretær Karen Kvalevåg og idrettspresident Berit Kjøll etter felles gjennomgang og presentasjon av de viktigste sakene fra tirsdagens idrettsstyremøte.

Agenda:

• Etikkarbeidet
  • Rasisme
  • Idrettstinget 2021
  • Vurderinger av høydehusforbudet
  • E-sport
  • Stortingsvalget 2021
  • Eventuelt

Velkommen!

Idrettspresident Berit Kjøll. Foto: Pernille Ingebrigtsen

Gratis nettbutikker med #STOPP-produkter til 11 000 idrettslag10.2.2021 14:17:54 CETPressemelding

Norges idrettsforbund og Supporter.no tilbyr nå landets 11 000 idrettslag gratis nettbutikk med egen #STOPP-filial. Dette gir idrettslag en unik mulighet til å skape økte inntekter, samtidig som man skaper bevissthet lokalt rundt kampen mot diskriminering i norsk idrett. 300 nettbutikker er allerede etablert gjennom løsningen, og disse vil få umiddelbar tilgang til sin #STOPP-filial fra lanseringsdato.