Øystein Hegvik tolker Maria Menas juleklassiker

Som vinner av Idol 2018 har Øystein fått en pangstart på sin karriere. «Before I Go» har passert over 4 millioner streams og for kun et par uker siden slapp han den majestetiske balladen «Dancing When You`re Gone» som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se fremover.

Nå er han klar for å slippe sin egen versjon av den kjente julelåten «Home for Christmas» som har en sterk og litt annerledes betydning for artisten selv.

I år så gleder jeg meg ikke til jul, fordi det eneste jeg tenker på er at det er noen som mangler. Dette blir første jul uten bestemoren min. Hun som var min bestevenn. Hun som for meg alltid har vært mye av julegleden med all julebaksten hun stod for, at hun alltid kom på julebesøk for å feire julen sammen med oss og bare det å få tilbringe masse tid med henne.Dette gjør at «Home for Christmas» har fått en helt ny og spesiell betydning for meg. Når jeg nå hører låten ser jeg for meg bestemor som kommer gående opp den snødekte trappa til huset vårt etter at vi har hentet henne hjemme på Møre og hun skal bli hos oss i noen uker. Det er sårt å tenke på at dette er noe jeg aldri mer vil oppleve.

Jeg har laget min egen versjon av «Home for Christmas» for å gjenoppleve at hun kommer «hjem» til jul, for å føle nærværet til bestemor og julegleden hun ga meg.

Hør låten HER

Frozen 2 soundtrack slippes i dag!15.11.2019 13:01:00 CETPressemelding

Walt Disney Animation Studios` kommende spillefilm “Frozen 2” har et fantastisk soundtrack som inkluderer sanger fra Oscar og Grammy-vinnende låtskrivere som Kristen Anderson-Lopez og Robert Lopez, samt originalspor fra Grammy-nominerte Christophe Beck og artister som Panic! At The Disco, Kacey Musgraves og Weezer. Det norske koret Cantus er også med på soundtracket. «Frozen 2» er oppfølgeren til «Frozen» fra 2013 som er den mest innbringende animasjonsfilmen gjennom tidene. Filmen vant Oscar-pris for årets beste animerte spillefilm, og filmens ikoniske sang, «Let It Go», med musikk og tekster av Kristen Anderson-Lopez og Robert Lopez, vant også en Oscar for beste film-musikk. «Frozen 2» soundtrack slippes 15.november 2019 klokken 16:00. Filmen har premiere på kino i Norge 25.desember. Tracklist: 1. “All is Found” – performed by Evan Rachel Wood 2. “Some Things Never Change” – performed by Kristen Bell, Idina Menzel, Josh Gad and Jonathan Groff 3. “Into the Unknown” – performed by Idin

Nyhetsbrev fra Universal Music15.11.2019 08:36:35 CETPressemelding