Konsulentselskapet Overhuset ASKonsulentselskapet Overhuset AS

Overhuset vokser - Deepinsight ny partner

Konsulentselskapet Overhuset tar inn Deepinsight som ny partner for å styrke kompetansen på AI, maskinlæring, data-infrastruktur og data-strategi. Med Deepinsight på laget kan vi tilby et av Norges sterkeste fagmiljøer på dette området.

Fra oktober er Deepinsight partner i Overhuset. Deepinsight spesialiserer seg på å levere tjenester for å skape verdi fra data. Deres ekspertise bygger på spisskompetanse innen AI (kunstig intelligens) og maskinlæring, data-infrastruktur og data-strategi.
Deepinsight har god erfaring i å designe, bygge, produksjonssette, monitorere og vedlikeholde datadrevne modeller. Selskapet har ansatte med lang erfaring, både fra praktisk bruk og knyttet opp mot forskning og utvikling.

Konsulentene fra Deepinsight vil tilføre Overhuset nøkkelkompetanse fra områder som forretningsforståelse, matematikk og statistikk. De vil også gi oss en bredere kunnskapsbase innen nye teknologier som Kubernetes, Docker, SQL, BigQuery, og skyløsninger som Google Cloud Platform, Azure og AWS. I tillegg gir de oss ytterligere kapasitet på områder som Python, Java og C++.

Overhuset bygger med dette videre på sin spisskompetanseprofil, og kan nå tilby nær 250 konsulenter ut i markedet. Med Deepinsight på laget kompletterer vi i bredden, og bygger oss videre opp som et av Norges bredeste seniormiljøer.
Vi fortsetter å knytte til oss selskaper med en tydelig profil i markedet, og Deepinsight gir oss en tydligere profil også i fagområdet kunstig intelligens.

Kontakt:
Lars Johnsen, daglig leder
lars.johnsen@overhuset.no

Om Konsulentselskapet Overhuset AS

Konsulentselskapet Overhuset AS
Munkedamsveien 3B

Konsulentselskapet Overhuset AS (til daglig «Overhuset»), har siden 2009 samlet Norges skarpeste konsulentmiljøer under ett tak, og forenklet kundens tilgang på spisskompetanse.

Overhuset sine partnere er nøye utvalgt for å dekke hele bredden av kompetanse nødvendig for en ryddig, kompetent og helhetlig implementering av kundenes IT-prosjekter.

Overhuset leverer primært senior enkeltkonsulenter etter kundens ønskede spesifikasjoner, men kan selvsagt også sette sammen team der dette er ønsket av kunden.

Våre partnere dekker sammen hele bredden i den IT-kompetansen kundene trenger, og representerer hver for seg det ypperste innen sine fagfelt.

Våre tjenester dekker hele prosjektstacken fra planlegging til produksjonssetting, herunder prosjektledelse, arkitekturtjenester, utvikling, test og produksjonssetting.

Gjennom vår forretningsmodell gir vi kunden tilgang på ett kontaktpunkt mot spisskompetanse i full bredde.

Overhuset samler idag 10 selskaper og nær 250 konsulenter, og består av selskapene Arktekk, Boitano, Deepinsight, Edisys Consulting, Fink, Forse, Jprofessionals, Kodemaker, Uptime Consulting og Zenior.

Overhuset vil i 2020 omsette for nær 68 millioner kroner, i all hovedsak basert på leveranser ved hjelp av selskapets partnere.

Følg saker fra Konsulentselskapet Overhuset AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Konsulentselskapet Overhuset AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.