Over en million fulgte Sverige mot Norge på TV 2

1.028.000 så på det meste EM-kvalifiseringskampen mellom Sverige og Norge på TV 2 i går kveld.

Norges Stefan Johansen og Martin Ødegaard jubler etter 0-1 scoringen under EM-kvalifiseringskampen mellom Sverige og Norge på Friends Arena. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix

898.000 seere fulgte i snitt hele kampen, som er årets høyeste seertall på TV 2. Dette ga kampen en andel på 66,4 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 65,2 prosent i målgruppen 10-79 år.

- Dette er strålende seertall som igjen viser at landslaget har bred appell i befolkningen. Norge har et ungt lag med spennende typer og en lys fremtid, og nasjonen i ryggen.

TV 2 har satset helhjertet på landslaget siden vi overtok rettigheten igjen og dette er seertall som inspirerer til ytterligere satsing. Det er ekstra moro at de yngste seerne også er sterkt engasjert i Martin Ødegaard & co, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

På grunn av en intern feil i forbindelse med overføring av logger for de ulike programmene, vil seertall for fredag og lørdag fra TV 2 først foreligge i morgen.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

Ny sesong med Bloggerne kommer våren 2020 med tre nye profiler18.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

I dag vises den siste episoden fra den ellevte sesongen av «Bloggerne», men snart er den populære serien tilbake med sin tolvte sesong på TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo. De nye profilene vi blir kjent med i neste sesong er Joakim Kleven og Iselin Guttormsen, og det blir gjensyn med en tidligere «Bloggerne»-profil Anne Brith Davidsen. Vi får også følge Linnéa Myhre, Martine Lunde, Caroline Berg Eriksen og Sofie Nilsen når en ny sesong er tilbake våren 2020.