Over 33 prosent flere søkere til Høyskolen Kristiania – slår alle rekorder
![Foto: Høyskolen Kristiania](/data/images/00613/a6e10b00-1c30-474e-b402-bbd82960b1f7-w_720.jpg)
– Jeg er svært fornøyd med årets søkertall. Den betydelige veksten på master betyr at vi tar nye viktige steg i retning av universitetsstatus. Vi har lansert seks nye masterprogrammer i år og mottakelsen er formidabel, sier rektor Arne H. Krumsvik.
Høyskolen Kristiania lanserte i år hele 19 nye studietilbud der altså seks av disse var masterprogram. Totalt for Oslo og Bergen viser årets tall en økning med 33 prosent flere søkere, og den største veksten opplever høyskolen i søknader til masterprogrammene, med en vekst på 75 prosent. Alle avdelingene våre opplever vekst, bachelorprogrammene våre øker med 24 prosent og Høyskolen Kristiania i Bergen har en samlet økning på 62 prosent.
– Resultatene forteller oss at vi er en attraktiv utdanningsinstitusjon. Flere nylanseringer, større bredde i studieporteføljen, samt målrettet jobbing mot å bli arbeidslivsuniversitet har gitt oss resultater som jeg takker alle våre ansatte for, sier Solfrid Lind, administrerende direktør ved høyskolen.
Med nærmere 11.000 søknader ved søknadsfrist, har høyskolen slått alle tidligere rekorder. Nye studieprogram utgjør 90 prosent av veksten og utvikling av nye studieprogram er derfor vært en viktig strategi for høyskolen i målet om å få universitetsstatus.
Fagskolen Kristiania i Oslo og Bergen opplever også stor vekst, med en vekst på 31 prosent i antall søkere, noe rektor ved Fagskolen, Annelise Kiønig er svært fornøyd med.
– De sterke søkertallene bekrefter at fagskolen er et attraktivt valg både som grunnutdanning, og for å bidra til den kompetanseutviklingen som nå vil skje i norske bedrifter. Som tilbyder av korte og yrkesrettede studier, både på sted og nett vil Fagskolen Kristiania bidra til at mange yrkesgrupper får økt kompetanse i en krevende tid på arbeidsmarkedet, sier en stolt Kiønig.
Nye studier 2020
BA:
Bachelor i HR og helsefremmende arbeidsliv
Bachelor i HR, teknologi- og digitaliseringsledelse
Bachelor i økonomi, teknologi og innovasjon
Bachelor i Data Science
Bachelor i trening og coaching
Bachelor musikkteater
Bachelor dans med pedagogikk
Bachelor i bærekraft og forretningsutvikling
MA:
Master i markedsføringsledelse
Master i strategisk HR
Master i strategisk kommunikasjon
Master i innovasjonsledelse
Master i treningsvitenskap
Master i anvendt folkehelsevitenskap
Fagskole:
Produktdesign
Produksjonsledelse for film og TV
App-programmering
Music Business
Livsmestring og folkehelse
Kontakter
Lene Torjul ReutzKommunikasjonsrådgiver
Ansvarlig for eksternkommunikasjon
Anette Johnsrud LarsåsenKommunikasjonsrådgiver
Ansvarlig for eksternkommunikasjon
Stein-Oddvar EvensenMarkeds- og kommunikasjonsdirektør
Tel:+47 932 00 086stein-oddvar.evensen@kristiania.noBilder
![Foto: Høyskolen Kristiania](/data/images/00613/a6e10b00-1c30-474e-b402-bbd82960b1f7-w_240.jpg)
Om Høyskolen Kristiania
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Ny dekan på Kristiania27.6.2024 11:35:00 CEST | Pressemelding
Ahmet Soylu er professor i informatikk og går fra OsloMet til jobben som dekan for School of Doctoral Studies ved Kristiania.
Kristiania inngår avtale med dansk universitet om kiropraktorutdanning24.6.2024 11:25:00 CEST | Pressemelding
Nå kan norske studenter ta en kiropraktorutdanning som er tilpasset det norske helsevesenet.
InMusic-konferansen på Kristiania i juni30.5.2024 07:22:14 CEST | Pressemelding
For første gang er Høyskolen Kristiania vertskap for den anerkjente innovasjonskonferansen for musikkindustrien, InMusic.
Jørn Mortensen fratrer som dekan8.5.2024 11:00:00 CEST | Pressemelding
Jørn Mortensen har etter eget ønske bedt om å fratre sin stilling som dekan for School of Art, Design and Media i løpet av sommeren 2024.
Ny forskning: overraskende funn om influensere7.5.2024 14:19:39 CEST | Pressemelding
Influensere med svært mange følgere, er mer eksplisitt i hvordan de markedsfører reklame på sine instagramkontoer sammenlignet med influensere med færre følgere.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom