Otovo og Solar Norge inngår strategisk partnerskap

Otovo, Norges ledende leverandør av solcelleanlegg til privatmarkedet og Solar Norge AS har inngått et strategisk partnerskap om innkjøp og salg av solceller og Sunstyle solcelletak.
Fra venstre:
Fra venstre: Jan Willy Fjellvær, Senior Vice President, Solar Norge AS, Lars Syse Christiansen, CFO, Otovo AS, Andreas Bentzen, CTO, Otovo,Thomas Skovli, Head of Business Development, Solar Norge AS.

Norges ledende leverandør av solcelleanlegg til privatmarkedet; Otovo og Solar Norge AS har inngått et strategisk partnerskap om innkjøp og salg av solceller og Sunstyle solcelletak.

- Solenergimarkedet i Norge utvikler seg raskt, og vi er stolte av å få med oss Solar Norge på laget for å profesjonalisere det ytterligere. Solar er et internasjonalt konsern med høy kompetanse og innsikt i kundeverdi, som vil bidra til å forenkle og forbedre våre løsninger for de som vil lage sin egen strøm, sier administrerende direktør i Otovo, Andreas Thorsheim.

Avtalen gjelder innkjøp, lagerhold og logistikk for solceller, solcelletakstein, vekselrettere og festemateriell for solcelleanlegg. Solar vil tilby logistikkløsninger for de mange montørbedriftene Otovo bruker i Skandinavia - i første omgang i Norge.

- Solar har vært aktive innen solcellemarkedet i Danmark i flere år. Vi har tro på vekst i dette markedet og vil ta en posisjon i Norge nå. Otovo er den ledende leverandøren mot privatmarkedet og for oss var det en naturlig partner for å vokse innenfor dette forretningsområdet, sier Jan Willy Fjellvær, senior vice president i Solar Norge AS

I tillegg til logistikkløsninger vil Solar levere solcelletak og solcellepaneler til bedriftskunder i det norske markedet. “Sammen skal vi øke veksten i markedet generelt, parallelt som vi styrker våre individuelle markedsposisjoner” forklarer Thorsheim.

Solar Norge AS
Jan Willy Fjellvær
Senior Vice President
mobil 95 16 68 48
jan.w.fjellvaer@solarnorge.no

Andreas Thorsheim
Daglig leder
mobil 930 65 178
at@otovo.com

Fra venstre:

Om Otovo AS

Torggata 5

+47 21 65 65 10http://www.otovo.no

Om Solar

Solar A/S er et ledende sourcing- og serviceselskap, etablert i 1919, med nesten 100 års historie. Selskapet har cirka 3.500 ansatte med datterselskaper i en rekke land deriblant Norge. Solar Norge AS ble etablert i år 2000 og teller i dag rundt 380 ansatte med en omsetning på ca 2,3 milliarder kroner i 2017. Det norske datterselskapet har hovedkontor på Gardermoen, 16 Drive-In butikker og et sentrallager som betjener hele landet. Solar Norge AS betjener kunder innenfor flere segmenter; installasjon, vvs, industri, marine, e-verk og infrastruktur og offshore.
www.solarnorge.no

Om Otovo

Otovo gjør solceller enkelt. Selskapet er ledende på salg av solceller til privatpersoner i Norge, og blant de hurtigst voksende selskapene i Skandinavia. Otovo selger solceller på nett og drifter en plattform med et stort nettverk av montører i Norge og Sverige. Selskapet eies blant annet av gründerne, Akershus Energi, Agder Energi og Obos. Otovo har 30 ansatte fordelt på kontorene i Oslo og Stockholm.
www.otovo.no

Følg pressemeldinger fra Otovo AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Otovo AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Otovo AS