Otovo AS

Otovo er «Årets solstråle 2018»

Solenergiselskapet Otovo er tildelt prisen for sitt arbeid for å fremme solenergi i Norge.
Simen F. Jørgensen i Otovo mottok prisen "Årets solstråle" av Solenergiforeningens styreformann Bjørn-Yngve Kinzler Eriksen.

Otovo, Norges ledende solenergiselskap for private, mottar prisen for sitt arbeid med å kommunisere fordelene med solceller for folk flest, for å forenkle veien til egenprodusert energi og for å bidra positivt til profesjonaliteten i bransjen.

Prisen "Årets solstråle" utdeles årlig av Solenergiforeningen til en person eller virksomhet i Norge som i forhenværende år har utmerket seg i sin innsats for å fremme bruk av solenergi. Prisen ble delt ut for første gang i 2013. Tidligere mottakere av prisen inkluderer Solenergi Fusen, Statsbygg og Obos.

Otovo tildeles prisen for å ha gjort solceller interessant for huseiere av alle typer.

- Otovo er i en særklasse når det gjelder markedskommunikasjon, og har bidratt betydelig til å løfte solstrøm fra å være et tema kun for spesielt interesserte, til å bli et samtaleemne også blant ‘folk flest’, heter det i juryens begrunnelse.
Otovo-gründer og produktdirektør i selskapet, Simen F. Jørgensen tok imot utmerkelsen under solenergibransjens årlige samlingspunkt, Solenergidagen, 6. september i Ingeniørenes hus i Oslo.
- Vi har siden starten blitt løftet av alle de gode tilbakemeldingene vi har fått fra kundene våre, og takker for at også Solenergiforeningen oppmuntrer oss til å fortsette arbeidet med å gjøre solenergi så lett at alle klarer å kjøpe det på nett, sier han.

Det var styreleder i Solenergiforeningen, Bjørn-Yngve Kinzler Eriksen som delte ut prisen.

- Gjennom sin store gjennomslagskraft har de bidratt til at solenergi i økende grad blir ansett for å være aktuelt på norske bygg – det være seg i privatsektoren eller i næringsbyggsektoren. Dette har vært med på å gi hele solenerginæringen et løft, fortalte han.

Otovo anerkjennes også for å ha jobbet aktivt for å gjøre solceller og installasjon til en trygg og ryddig aktivitet i Norge:

- I tillegg har virksomheten vært aktivt engasjert i arbeid internt i bransjen rettet mot forbedrede rammevilkår for solenergi, og tydelige retningslinjer for trygg utbygging, heter det i begrunnelsen for tildelingen.

Simen F. Jørgensen
Produktdirektør og gründer
+47 92030173
simenfur@otovo.com

Bilder

Om Otovo AS

Otovo AS
Torggata 5

+47 21 65 65 10http://www.otovo.no

Otovo selger solceller på nett. Selskapet ble startet i 2016 og er ledende på salg av solceller til privatpersoner og boligeiere. Med kontorer i Oslo og Stockholm og et nettverk av installtører dekker Otovo mesteparten av Skandinavia og utvider stadig dekningsområdet.

Norsk solenergiforening (NSF) er en ikke-kommersiell organisasjon som siden 1981 har jobbet for å fremme bruken av solenergi i Norge. Organisasjonen har 500 privatpersoner, bedrifter eller institusjoner som medlemmer, som har det til felles at de arbeider med utvikling og salg av solenergiteknologi, undervisning og forskning innen ny fornybar energiproduksjon eller som har en generell interesse for utnyttelse av solenergi. Norsk solenergiforening er tilsluttet den internasjonale solenergiforeningen, ISES (International Solar Energy Society). ISES ble stiftet i 1954 og har 35.000 medlemmer i mer enn 100 land.

Følg pressemeldinger fra Otovo AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Otovo AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Otovo AS