Heidelberg MaterialsHeidelberg Materials

Oppstart av sement-fabrikkene har gått som planlagt

Norcem kan med glede informere om at begge fabrikkene nå er i drift.
Fotograf Dag Jenssen

Fabrikkene i Kjøpsvik og Brevik har i den siste tiden begge vært nede, på grunn av ulike uforutsette hendelser. Norcem satte mål om å ha fabrikkene i full produksjon igjen i løpet av helgen, og målsettingen ble nådd sent søndag kveld.

Fabrikksjef i Kjøpsvik, Trond Kaasa kunne melde allerede lørdag formiddag at fabrikken var godt i gang med å produsere klinker og sement. Siste oppdatering på søndag kveld bekreftet at alt gikk som planlagt.

I Brevik kunne Maintenance Manager Knut Erik Nielsen bekrefte at fabrikken ble startet opp igjen forsiktig sent fredag kveld. Arbeidet pågikk gjennom helgen, og siste oppdatering på mandag morgen er at produksjonen er i gang og at alt går som normalt.

Lettet og takknemlig

Norcems administrerende direktør John Sunde var veldig lettet for at oppstarten nå har gått etter planen.

-Vi har i den siste uken jobbet iherdig for å starte opp igjen fabrikkene. Hele Norcem-organisasjonen fra fabrikk- til salgsavdelingen har samarbeidet tett og utrettelig gjennom perioden, og jeg vil gjerne takke alle for ekstraordinære innsatsen som er blitt lagt ned.

-I tillegg har vi hatt tett kontakt med kunder og forretningsforbindelser som vi også må takke for å ha lagt ned mye tid og fokus for å hjelpe oss gjennom perioden. Vi kommer nok til å ha noen utfordringer også fremover med tanke på leveransesituasjonen, og etter-effekten kommer trolig til å vedvare en stund, men nå ser situasjonen bedre ut enn før helgen.

Norcem vil holde kunder fortløpende oppdatert på leveringssituasjonen i deres lokale område.

Om Heidelberg Materials

Heidelberg Materials
Lilleakerveien 2A

Norcem er en del av HeidelbergCement Group, som er en av verdens største produsenter av byggematerialer, og er markedsledende innenfor tilslag, sement og betong.

Konsernet har ca. 50 000 ansatte på over 3 000 steder i mer enn 50 land.

Følg pressemeldinger fra Heidelberg Materials

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Heidelberg Materials på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Heidelberg Materials