Riddu Riđđu Festivála

Opplev Europas største urfolksfestival fra innsiden!

Om en knapp uke er det duket for den 31. utgaven av Riddu Riđđu Festivála i naturskjønne Manndalen, Kåfjord kommune. Urfolksfestivalen er en populær affære og har gratis teltcamp for tilreisende fra hele verden. Festivalen søker nå flere frivillige og skilter blant annet med gratis festivalpass, varm mat per dag, og festival T-skjorte i bytte mot totalt 16 timers arbeid fordelt på flere vakter.

Illustrasjonsfoto fra Riddu Riđđu

Riddu Riđđu Festivála har nærmere 200 frivillige som årlig sørger for at festivalen kan ta imot besøkende. Det trengs ingen forkunnskaper for å være frivillig, og festivalen vil høre fra dem som er interessert i alt fra miljøarbeid til ivaretakelse av publikum. Aldersgrensen for å være frivillig er 16 år.

Rask søknadsprosess

For å bli frivillig går man til festivalens hjemmeside, trykker på “bli frivillig” og fyller ut skjemaet som heter “søknadsskjema veahkki”. Man blir deretter kontaktet av festivalens frivilligkoordinator som avklarer vaktlister og eventuelle spørsmål.

Festivalsjef Sandra Márjá West med sterk anbefaling:

“Uten de frivillige blir det ingen Riddu Riđđu! Å være frivillig på Riddu Riđđu er en unik mulighet til å oppleve verdens viktigste festival fra innsiden. Vi har fantastiske frivillige som kommer fra hele verden, og frivillige som kommer tilbake år etter år. Det er en sterk fellesskapsfølelse på Riddusletta i juli, og vi er takknemlig for alle som ønsker å bidra til den.”

Riddu Riđđu arrangeres 13.-17. juli i Kåfjord. Festivalen byr på artister som Angelique Kidjo, The Halluci Nation (tidligere kjent som A Tribe Called Red), Lido Pimienta og ISÁK. Mer informasjon om program og hvordan man blir frivillig på www.riddu.no.

Illustrasjonsfoto fra Riddu Riđđu

Om Riddu Riđđu Festivála

Riddu Riđđu Festivála
Senter for nordlige folk
9144 Samuelsberg

+ 47 971 39 493https://riddu.no/

Riddu Riđđu Festivàla er en internasjonal urfolksfestival, som årlig finner sted i Kåfjord kommune i Nord-Troms. Festivalen er utendørs, og har programtilbud for hele familien. Programmet inneholder verdensomspennende urfolksmusikk, kunst, teater og dans, ungdomsleirer med kunstneriske og politiske workshops, barnefestival, dagsaktuelle seminarer, omfattende kursprogram, film og litteratur.

Følg pressemeldinger fra Riddu Riđđu Festivála

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Riddu Riđđu Festivála på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Riddu Riđđu Festivála

Manne til Riddu Riđđu Festivalen 202317.7.2022 07:00:00 CEST | Pressemelding

For bare timer siden var det ellevill stemning på hovedscenen til Riddu Riđđu i Manndalen, Kåfjord kommune. I dag åpner den internasjonale urfolksfestivalen billettsalget for 2023, og annonserer samtidig det første store navnet på neste års plakat. De første 100 billettene selges til rabattert pris. “Manne” er soloprosjektet til komponist og produsent Herman Rundberg fra Kåfjord. Herman har i en årrekke jobbet innenfor ulike sjangre, band og prosjekter. Han har blant annet komponert for den Norske Opera & Ballett og Nobels Fredspris, vunnet Amandaprisen for filmmusikken til Kautokeino-opprøret og turnert land og strand med bandene Violet Road og Alit Boazu. Urpremiere på storslått soloprosjekt Nå gir han for første gang ut egen musikk i prosjektet «Manne». Debutalbumet slippes neste år og urfremførelsen finner sted på Riddu Riđđu festivalen 2023. «Riddu Riđđu har vært en sentral del av min oppvekst og en viktig arena for meg som komponist, musiker og sjøsame. Det føles enormt stort å f