Riddu Riđđu Festivála

Opplev Europas største urfolksfestival fra innsiden!

Om en knapp uke er det duket for den 31. utgaven av Riddu Riđđu Festivála i naturskjønne Manndalen, Kåfjord kommune. Urfolksfestivalen er en populær affære og har gratis teltcamp for tilreisende fra hele verden. Festivalen søker nå flere frivillige og skilter blant annet med gratis festivalpass, varm mat per dag, og festival T-skjorte i bytte mot totalt 16 timers arbeid fordelt på flere vakter.
Illustrasjonsfoto fra Riddu Riđđu

Riddu Riđđu Festivála har nærmere 200 frivillige som årlig sørger for at festivalen kan ta imot besøkende. Det trengs ingen forkunnskaper for å være frivillig, og festivalen vil høre fra dem som er interessert i alt fra miljøarbeid til ivaretakelse av publikum. Aldersgrensen for å være frivillig er 16 år.

Rask søknadsprosess

For å bli frivillig går man til festivalens hjemmeside, trykker på “bli frivillig” og fyller ut skjemaet som heter “søknadsskjema veahkki”. Man blir deretter kontaktet av festivalens frivilligkoordinator som avklarer vaktlister og eventuelle spørsmål.

Festivalsjef Sandra Márjá West med sterk anbefaling:

“Uten de frivillige blir det ingen Riddu Riđđu! Å være frivillig på Riddu Riđđu er en unik mulighet til å oppleve verdens viktigste festival fra innsiden. Vi har fantastiske frivillige som kommer fra hele verden, og frivillige som kommer tilbake år etter år. Det er en sterk fellesskapsfølelse på Riddusletta i juli, og vi er takknemlig for alle som ønsker å bidra til den.”

Riddu Riđđu arrangeres 13.-17. juli i Kåfjord. Festivalen byr på artister som Angelique Kidjo, The Halluci Nation (tidligere kjent som A Tribe Called Red), Lido Pimienta og ISÁK. Mer informasjon om program og hvordan man blir frivillig på www.riddu.no.

Illustrasjonsfoto fra Riddu Riđđu

Om Riddu Riđđu Festivála

Riddu Riđđu Festivála
Senter for nordlige folk
9144 Samuelsberg

+ 47 971 39 493https://riddu.no/

Riddu Riđđu Festivàla er en internasjonal urfolksfestival, som årlig finner sted i Kåfjord kommune i Nord-Troms. Festivalen er utendørs, og har programtilbud for hele familien. Programmet inneholder verdensomspennende urfolksmusikk, kunst, teater og dans, ungdomsleirer med kunstneriske og politiske workshops, barnefestival, dagsaktuelle seminarer, omfattende kursprogram, film og litteratur.

Følg pressemeldinger fra Riddu Riđđu Festivála

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Riddu Riđđu Festivála på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Riddu Riđđu Festivála

Bonju álgoálbmogat gudnejahttojuvvojit dán jagáš Riddu Riđđus14.3.2024 06:45:55 CET | Pressemelding

"Dán jagi davvi álbmot" prošeavttain Riddu Riđđu bovdejit ja gudnejahttet dihto davviguovllu álgoálbmoga juohke jagi. Dán jagi festiválas botkejit badjel 20 jagi guhkes festiválaárbevieruin, go sii eai leat válljen ovdanbuktit dihto álgoálbmoga, muhto čájehit álgoálbmotmáilmmi sohkabealle- ja seksualitehta girjáivuođa. Dán jagi davvi álbmot 2024 leat bonju álgoálbmogat!