Oppkjøp vil akselerere farten i grønne energiløsninger hos LOS

LOS strategiske samarbeidspartner, det danske green-tech-selskapet True Energy, er kjøpt opp av Landis+Gyr, en ledende internasjonal leverandør av energiløsninger. Oppkjøpet vil akselerere True Energys vekst og markedspotensial, og er også godt nytt for LOS-kunder som kan få raskere tilgang til nye og innovative løsninger.
Smart lading av elbil med LOS og True Energy. Foto: Victoria Nevland

- Vi synes det er veldig spennende at vår strategiske samarbeidspartner True Energy nå får en ny internasjonal eier som vil styrke veksten i grønne kundeløsninger i energimarkedet. Dette vil også få betydning for både tempo og digitale grønne løsninger for kundene i LOS, sier administrerende direktør Margit Unander.

LOS har sammen med True Energy lansert tjenesten Smart lading gjennom en app som lader elbilen automatisk i de billigste strømtimene. Samarbeidet er tuftet på en felles visjon om å styrke forbrukernes muligheter til å bruke strøm på smartere måter.

I tillegg til automatiske, intelligente ladeapplikasjoner for elbiler, har True Energy utviklet flere andre løsninger for intelligent infrastruktur. Flere prosjekter er for tiden under utvikling, og når selskapet nå blir en del av Landis+Gyr gir det potensiale til å akselerere disse tiltakene og styrke samarbeidet med LOS.

- True Energy ble grunnlagt basert på vår visjon om å løse utfordringer og frustrasjoner rundt optimalisert energibruk for elektriske kjøretøyer, og tilbyr en løsning som gjør at kundene våre kan minimere klimautslipp og øke økonomisk effekt av elektrisitet. Vi er glade for å bli med Landis+Gyr og ser frem til å gjøre det mulig for enda flere kunder å bli med på reisen for å nå ambisiøse CO2-mål, sier Charlotte Sand som er grunnlegger av True Energy.

True Energy er kjøpt opp av Landis+Gyr AG, som leverer innovative og fleksible løsninger for å løse komplekse utfordringer innen Smart Metering, Grid Edge Intelligence og Smart Infrastructure. Som et resultat vil True Energy kunne utvide sine tilbud i nye markeder for å fortsette å drive bærekraftige og klimavennlige energiløsninger.

Smart lading av elbil med LOS og True Energy. Foto: Victoria Nevland