Oppdatering fra Ving

Kort oppdatert fra Ving, da pressekonferanse kl. 12.00 i dag er utsatt.

Ving Norge jobber nå intensivt med å få oversikt over situasjonen.

- Akkurat nå arbeider vi med å innhente all den informasjon vi kan. Samtidig er vår viktigste prioritert å hjelpe alle kundene våre, og først og fremst de som skal hjem i dag, forteller informasjonssjef Siri Røhr-Staff.

Thomas Cook Group, som eier Ving Norge, slo seg konkurs i dag tidlig. Ving Norge er en egen juridisk enhet og er derfor ikke konkurs på nåværende tidspunkt.

- Det er ingen automatikk i at datterselskapene går konkurs selv om morselskapet gjør det. Vi må gjøre en egen vurdering på situasjonen i Norden, og der er det vi jobber med nå, sier Røhr-Staff.

Ving vil kalle inn til en pressekonferanse så snart ny informasjon foreligger.