NGI er operativ i korona-situasjonen

Myndighetene har vedtatt omfattende tiltak for å hindre spredning av koronaviruset. Dette tar vi i NGI på alvor, og følger råd og tiltak. Samtidig opprettholder vi driften, også på våre laboratorier i Oslo og Houston. Målsettingen vår er at vi utfører arbeid for våre oppdragsgivere så langt det er mulig.

View English version of this release.

Vi gjør følgende for å bidra i den pågående situasjonen:
  • Vi etterkommer alle krav og anbefalinger fra myndighetene i landet for å gjøre vårt i den nasjonale innsatsen for å redusere smitten. Dette gjelder for ativitet i Norge, Houston og Perth.

• De aller fleste av våre medarbeidere har hjemmekontor for å redusere kontaktpunkter. Noen få medarbeidere er på kontorene våre fordi de har nøkkelansvar der tilstedeværelse er nødvendig. Dette gjelder blant annet for feltarbeid og laboratoriene våre i Oslo og i Houston. De følger strenge smittevernregler og har tilrettelagte turnuser for å redusere smitterisikoen.

• Så langt har vi klart å opprettholde driften og forpliktelsene til kundene og samarbeidspartnerne våre, for å bidra til at deres prosjekter kan gå etter planen.

• I Norge prioriterer NGI å opprettholde bidragene våre til samfunnskritiske oppgaver, blant annet beredskap for akutte skredhendelser.

• Vi har stoppet tjenestereiser.

• Vi tilrettelegger for fleksible løsninger for medarbeiderne våre, slik at de klarer å håndtere hjemmesituasjonen samtidig som de jobber så mye som de kan.
Vi følger situasjonen tett og følger opp tiltak forløpende.
Det er viktig for NGI å opprettholde god kontakt med kunder og samarbeidspartnere. Vi forsøker derfor å gjennomføre planlagte møter på en best mulig måte ved hjelp av digitale samhandlingsløsninger.
Ta kontakt med din prosjektleder eller kontaktperson dersom du har spørsmål om ditt kundeforhold til NGI: https://www.ngi.no/Om-NGI/Ansatte.
Vi vil oppdatere denne saken ved endring av situasjonen.