Opel inngår partnerskap med Norges Håndballforbund

Opel og Norges Håndballforbund har inngått en treårige bilavtale. I tillegg presenteres trener for herrelandslaget, Christian Berge som Opel-ambassadør.
Fra venstre markedssjef for Opel Norge Marte Haldorsen, håndballpresident Kåre Geir Lio og kommersiell sjef i Håndballforbundet Jan-Erik Aalbu.

- Vi i Opel sier at «Fremtiden tilhører alle» – mens Norges Håndballforbund har «Håndball for alle» som sin visjon. Det gir oss et perfekt utgangspunkt for lagspill på nye arenaer, sier Marte Haldorsen, markedssjef for Opel hos Bertel O. Steen.

Avtalen gjør Opel til leverandør av biler til Håndballforbundet og samarbeidspartner i forbindelse med flere store internasjonale mesterskap som skal arrangeres i Norge de neste årene. Det første er EHF Euro 2020 – Håndball-EM for kvinner som arrangeres i Trondheim i desember.

Opel har også inngått et ambassadørsamarbeid med Håndballguttas landslagssjef Christian Berge. Gjennom prosjektet «Berge på ballen» skal Opel og landslagssjefen sammen jobbe for å stimulere til økt aktivitet innen barne- og ungdomshåndball.

- Vi har den siste tiden vært i flere prosesser med ulike aktører som aktuell bilpartner. Det å finne den riktige har vært viktig for oss. Fra første stund har vi hatt gode møter med Opel Norge, og nå er vi enige om en treårsavtale, sier kommersiell sjef i Norges Håndballforbund, Jan-Erik Aalbu.

- Dette er et samarbeid vi gleder oss til, og Opel Norge vil supplere våre andre gode partnere på en god måte. Opel leverer teknologi og biler for alle, på samme måte som håndballen skal være tilgjengelig og tilrettelagt for absolutt alle som ønsker det, sier Aalbu.

Avtalen mellom Opel og Norges Håndballforbund gir rabatt på ny Opel for ansatte i NHF, klubbene og alle medlemmer av Norges Håndballforbund.

Last ned bilde
Christian Berge er landslagstrener for det norske herrelandslaget i Håndball - nå samarbeider han med Opel i prosjektet "Berge på ballen"
Avtalen mellom Opel og Norges Håndballforbund gjelder i første omgang i tre år
Avtalen mellom Opel og Norges Håndballforbund gjelder i første omgang i tre år
Last ned bilde

PSA Norge er en del av Bertel O. Steen AS og er importør av merkene Peugeot, Citroën, DS og Opel til Norge.

Bertel O. Steen overtok Opel-importen 1. desember 2018.

Opel er en av de største europeiske bilprodusentene og ble startet av Adam Opel i Rüsselsheim, Tyskland i 1862. Selskapet startet bilproduksjon i 1899. Siden august 2017 har Opel vært en del av Groupe PSA.

Sammen med sitt britiske søstermerke Vauxhall, er selskapet representert i mer en 60 land over hele verden, og solgte over en million biler i 2018.

Opel er i implementeringen av sin elektrifiseringsstrategi for å møte kundenes krav til bærekraftig mobilitet. Innen 2024 skal alle Opel-modeller som selges i Europa være tilgjengelig i en elektrifisert variant. Strategien er en del av selskapets PACE!-plan med mål om at Opel skal være bærekraftig, globale og elektriske.