If

Ønsker jevnere kjønnsbalanse blant kundene

Del

Tall fra forsikringsselskapet If viser at det er menn som ofte tar initiativet når det gjelder forsikringene i husstanden. Dette skal bli jevnere fordelt, mener Ingrid Janbu Holthe, konserndirektør for privatmarkedet i If.

Ingrid Janbu Holthe, konserndirektør for privatmarkedet i If, sier balansen mellom kvinner og menn blant kundene må bli jevnere. Foto: If
Ingrid Janbu Holthe, konserndirektør for privatmarkedet i If, sier balansen mellom kvinner og menn blant kundene må bli jevnere. Foto: If

Nesten 7.000 ansatte i If jobber hver dag for at over 3.600.000 kunder i Norden og Baltikum skal være riktig forsikret.

Ferske tall fra If viser at kun 42 prosent av disse kundene er kvinner, og at disse betaler 34 prosent av den totale premien. Til tross for at If med dette ligger på snittet for forsikringsbransjen, som underbygges av tall fra Finans Norge, mener Ingrid Janbu Holthe at initiativet rundt forsikring skal bli bedre fordelt i husstanden.

- Vi i If er veldig opptatte av at alle våre kunder skal være riktig forsikret - i tilfelle det utforutsette skulle skje. Derfor kan det med fordel bli en bedre balanse i kundebasen vår, sier Ingrid Janbu Holthe, konserndirektør for privatmarkedet i forsikringsselskapet If.

Slipp hverandre til – og ta initiativ

Hun mener at forskjellene kan utjevnes dersom man inkluderer hverandre.

- Det er viktig at begge parter i husstanden har et aktivt forhold til forsikring. Både når det gjelder hva forsikringsbehovet til husstanden eller familien er, men også når det kommer til hvilke forsikringer man faktisk har. Derfor oppfordrer vi i If til å involvere hverandre når man går gjennom husstandens forsikringer, sier Janbu Holthe.

Det er Danmark og Finland som er best blant de nordiske landene, med henholdsvis 45 og 44 prosent kvinnelige kunder. Sverige følger tett bak med 41 prosent, mens vi i Norge ligger litt etter med våre 37 prosent. Dette viser interne If-tall.

- Dette viser hvorfor vi skal fortsette med å oppfordre til å dele på dette viktige ansvaret. Vi bevisstgjør hele tiden våre rådgivere, slik at de aktivt kan minne kundene på å involvere flere i familien eller i husstanden, sier Ingrid Janbu Holthe i forsikringsselskapet If.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Ingrid Janbu Holthe, konserndirektør for privatmarkedet i If, sier balansen mellom kvinner og menn blant kundene må bli jevnere. Foto: If
Ingrid Janbu Holthe, konserndirektør for privatmarkedet i If, sier balansen mellom kvinner og menn blant kundene må bli jevnere. Foto: If
Last ned bilde

Om If

If
If
Drammensveien 264
0283 Oslo

21 49 24 00https://www.if.no

If forsikrer alt som betyr noe i livet: mennesker, dyr, boliger, biler og mye mer. Vi hjelper også bedrifter slik at de kan fungere som normalt selv om de skulle få en skade. Takket være våre 6 800 dyktige medarbeidere kan 3,7 millioner kunder i Norden og Baltikum føle seg trygge på at de vil få den hjelpen de trenger - hvis noe skulle skje.

Følg saker fra If

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra If på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra If

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom