Ønsker ideer som gjør «unntaksåret 2020» lettere å leve med
Normalt finnes det ingen begrensninger for hva man kan søke midler til fra Solofondet. Men i år oppfordres spesielt søkere med prosjekter som kanskje kan bøte på slikt som begrensede fritidstilbud, avlyste arrangementer og sosial avstand.
– 2020 er blitt et veldig spesielt år, og korona kommer til å sette sitt preg på landet vårt i lang tid fremover. Solofondet kan være en inspirasjon for de som ønsker å gjøre situasjonen bedre, sier Peder Onsøyen, ansvarlig for Solofondet.
Ser etter koronaløsninger
I fjor ble det delt ut 750 000 kroner til 29 prosjekter som skilte seg ut i en bunke med mer enn 1300 søkere. Onsøyen forteller at erfaringene fra forrige runde har vist at unge mennesker sitter på gode og spennende ideer og løsninger, og han er sikker på at det vil komme inn mange spennende søknader knyttet til koronasituasjonen.
Solofondet ble et fenomen på 1990-tallet, og vokste til å bli en av de aller største og mest populære støtteordningene for ungdom. Fondet gjenoppsto i fjor etter en pause på 15 år.
Engasjerte jevnaldrende sitter i juryen
Nytt i fjor var også at juryen ble satt sammen av ungdommer i samme aldersgruppe som de som søker. Alle hadde selv utmerket seg gjennom sitt engasjement i mange ulike saker.
– Denne gjengen fungerte fantastisk godt i 2019, så vi har valgt å engasjere dem på nytt i år, forteller Peder Onsøyen.
Fristen for å søke støtte fra Solofondet i 2020 er 31. mai, og alt man trenger å vite finnes på nettstedet solofondet.no. Alle ungdommer mellom 15 og 25 år som er bosatt i Norge kan søke. Solofondet deler ut stipend på opptil 100 000 kroner, men hovedvekten av utbetalingene vil være flere mindre beløp på mellom 1000 og 10 000 kroner.
Nøkkelord
Kontakter
Peder OnsøyenAnsvarlig for Solofondet hos Ringnes AS
Tel:991 56 621peder.onsoyen@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom