Universal Music NorgeUniversal Music Norge

OnklP annonserer nytt album og vinterturné

Sist fredag slapp OnklP bangeren “OCB Slim” sammen med Temur og Martin Hazy. Dette var årets siste smakebit fra det kommende selvbiografiske albumet til OnklP - som har fått den passende tittelen “Pål Tøien”. Albumet slippes 28. Februar 2020. I samme dag legger den vitale veteranen ut på vinterturné i Norge.

Stian Andersen

Du kan se han på følgende steder:

28 feb - Tromsø, Driv (StudentUKA)
29 februar - Bergen, Kvarteret
05 mars - Oslo, Parkteatret
12 mars - Trondheim, Byscenen

Billetter i salg fra onsdag 04.12.2019 kl 10:00

Enhver introduksjon er egentlig overflødig. Enten det er VG eller Dagbladet, rap-fans eller svigermødre, festivalgjengere eller Securtiasvakter – alle kjenner til OnklP. Alle har en mening. Alle kjenner en som kjenner en som kjenner ham.

Fra et par års nachspiel på 15m2 på Anker hotel, rett til Spellemann og tilbake til legevakta igjen. Periodevis norsk musikklivs enfant terrible. Periodevis briljant. Periodevis tilsynelatende uten styring eller selvkontroll. Noen klappet da han var på toppen. Flere frydet seg da han var nærmere bunn.

En offentlig inkasso, en offentlig åpenhet rundt… vel, alt, og en minst like offentlig gjenreising som artist senere så er vi alle blitt noen år eldre. Og vi kan vel alle være enige om at det har gått mye bedre enn det hadde behøvd å gjøre.

OnklP har ikke ligget på latsiden i sommer, da han har turnert hypping rundt omkring i Norge, både på festivaler og klubber. Han er også aktuell i den kommende sesongen av TV-serien 71 grader nord.

I den nylige 730-kåringen over Norges beste rappere, stemt frem av Norges rappere, ble OnklP kåret til Norges nest beste rapper gjennom tidene, bare slått av Lars Vaular. I samme kåring over de dagsaktuelle rapperne havnet han på en solid femteplass.

Stian Andersen

UNITED STAGE & COPENHAGEN MUSIC LANSERER UNITED STAGE GROUP, NORDENS LEDENDE BOOKINGBYRÅ6.8.2020 11:22:22 CESTPressemelding

De tre nordiske bookingbyråene United Stage Sverige, United Stage Norge og Copenhagen Music, annonserer i dag en strategisk sammenslåing; United Stage Group - en nordisk liveplattform for etablerte og up-and-coming artister. United Stage representerer i dag nærmere 250 norske og svenske artister. De står bak mer enn 3 000 arrangementer i året og har navn som Lars Winnerbäck, Darin, Melissa Horn, bob hund, Smith & Thell, CC Cowboys, Jaa9 & OnklP, Morgan Sulele med flere i stallen. I tillegg til sin virksomhet som agent, turnéprodusent og konsertarrangør, har United Stage management for mer enn 20 artister samt årlig gjennomføring av en rekke større bedriftsarrangementer. Fusjonen mellom United Stage og Copenhagen Music åpner endelig opp for et sømløst liveoppsett på tvers av de nordiske landene. President og grunnlegger av United Stage AB, Anders Larsson, forklarer: “Hos United Stage har vi en enkel filosofi som vi har støttet oss til siden begynnelsen. Vi tror på magien som oppstår i m

Kjærlighet for Sigrid Undset - S1sco teamer opp med Yomi31.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha skapt bølger og satt navnet sitt på kartet med “Versace Medusa” som nylig rundet en million avspillinger på Spotify, “San Siro”, “Paco Rabanne” og sist med NALO på “Capoeira”, returnerer den mystiske Stovnergutten i dag med “Sigrid Undset”. På laget har han fått med seg enda en Stovnergutt og kompis, Yomi. - "Yomi er min lillebror fra hooden! Det var ikke et spørsmål at vi måtte i studio sammen, men heller snakk om riktig tidspunkt. Under locked-down perioden tok vi en session med Pacify og klarte å lage «Sigrid Undset». Låta handler om kjærligheten for Sigrid. En ærlig og reflektert banger. "Mens de tenkte på designers og tråkket i Chanel, putta hodet mitt i alt for å paye mammas gjeld" - S1sco HØR "SIGRID UNDSET" HER - “Som man hører i sangen så møtte jeg S1sco når jeg var 10. Når jeg først hørte at han drev med musikk var det bare et spørsmål om tid før vi skulle lage noe. Det du hører på nå er lyden av Stovner. Stovnersound. SS” - Yomi Om S1sco: 21-åringen fra Stovner, s

CLMD slipper sommerlåten "Sailboat"!31.7.2020 08:00:00 CESTPressemelding

CLMD hadde et fantastisk 2019 da han slapp fjorårets store hit «DANCE» som nå har bikket imponerende 45 millioner streams i Spotify. Med en katalog bestående av hits som «Trouble», «DANCE» og «Be Happy» har han blitt omtalt som ‘‘Norway's Finest’’ av den legendariske DJ-en og radioverten Pete Tong fra BBC Radio 1. CLMD er et levende bevis på at ingenting trumfer hardt arbeid og stadig utvikling, og at han selv ti år etter debuten kan være relevant hver eneste fredag og lørdag, år etter år. Nå er han aktuell med låta «Sailboat» som slippes 31. juli. CLMD sier følgende om låta: «Sailboat» fanger følelsen du får når du vet at du har møtt den rette! Hvordan en person kan få deg til å føle deg fri og uthvilt som en seilbåt på havet på en perfekt sommerdag». Bak artistnavnet CLMD finner vi Martin Danielle, og han har i takt med suksessen blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet. Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra

Taylor Swift overrasket alle med nytt album24.7.2020 16:05:01 CESTPressemelding

Taylor Swift overrasket i dag fansen med albumet «folklore», som er hennes åttende studioalbum så langt. Albumet består av 16 spor, er skrevet og spilt inn under karantene, og er produsert av Aaron Dessner (The National) og Jack Antonoff (Bleachers, Fun). Swift skriver dette om sitt nye album på Twitter: “In isolation my imagination has run wild and this album is the result. I’ve told these stories to the best of my ability with all the love, wonder, and whimsy they deserve. Now it’s up to you to pass them down. folklore is out now.” Taylor Swift Taylor Swift slapp også en video til albumsporet «cardigan», som hun har regissert selv. Bon Iver er med som albumets eneste featureartist, på den nydelige låten exile.

Seeb slipper første del av albumet "Sad in Scandinavia"!24.7.2020 11:37:54 CESTPressemelding

Det unike lydbildet fra den nyskapende produksjonsduoen Seeb har ført til at musikken deres blir hørt og elsket av millioner av mennesker over hele verden. Duoen bestående av Simen Eriksrud og Espen Berg har jobbet med noen av de største navnene innen musikk, noe som har markert dem som noen av de mest etterspurte produsentene i verden. I 2016 slo Seeb igjennom med en remiks av Mike Posners "I Took A Pill In Ibiza", som ble den nest mest spilte sangen globalt det året og førte til en Grammy-nominasjon i kategorien «Song of the Year». Fra de startet opp for 5 år siden har Seeb sine låter blitt streamet milliarder av ganger. Med låter som “Drink About”, “Rich Love” og “Breathe” har de klart å oppnå en internasjonal suksess få artister kan matche. Nå tar de den innovative signaturblandingen av melankoli og eufori til neste nivå med det todelte albumet «Sad in Scandinavia». Første del av albumet er ute 24. juli. Seeb om første del av albumet: «Vi er veldig glade for å presentere «Sad in Sc