Alfred Berg Kapitalforvaltning

Omlegging av Alfred Bergs svenske virksomhet

En mindre del av Alfred Bergs lokale forvaltning i Sverige selges. Endringene får ingen praktisk betydning for Alfred Bergs norske kunder.

(Oslo, 21.08.2019)

Tirsdag 20. august ble det annonsert en omlegging av Alfred Bergs virksomhet i Sverige. En mindre del av den lokale forvaltningen i Sverige selges. Svenske aksje- og rentefond tilsvarende ca. 9 mrd. SEK selges til Carneo Asset Managers i Sverige.

De resterende mer enn 100 mrd. NOK Alfred Berg forvalter i Norden videreføres under merkenavnet Alfred Berg.

Endringene får ingen praktisk betydning for Alfred Bergs norske kunder.

Om Alfred Berg:

Alfred Berg er en nordisk spesialistforvalter med kontorer i Oslo og Stockholm. Selskapet har opplevd betydelig vekst de siste årene og forvalter nå mer enn 100 mrd. NOK på vegne av nordiske institusjonelle og private investorer. Alfred Berg Kapitalforvaltning AS er Norges sjette største fondsforvalter.

Alfred Berg er eid av og en del av BNP Paribas Asset Management. BNP Paribas Asset Management er en av Europas største forvaltere med kontorer i mer enn 30 land og rundt 5000 mrd. NOK til forvaltning.

Helge S. Arnesen
CEO, Alfred Berg Kapitalforvaltning AS
Helge.s.arnesen@alfredberg.com

Om Alfred Berg Kapitalforvaltning

Alfred Berg Kapitalforvaltning
Støperigata 2

+47 22 00 51 00http://www.alfredberg.no

Følg pressemeldinger fra Alfred Berg Kapitalforvaltning

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Alfred Berg Kapitalforvaltning på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Alfred Berg Kapitalforvaltning