Omkom etter fallulykke ved Moelven Edanesågen AB

Det er med stor sorg vi meddeler at kollegaen vår som ble skadd etter en fallulykke ved Edanesågen i Arvika kommune i Sverige, gikk bort i går kveld.

- Dette er ufattelig trist, og vi er i dyp sorg over å ha mistet en kollega. Våre tanker går til den nærmeste familien, kollegaer og venner i denne vanskelige tiden, sier konsernsjef i Moelven Industrier ASA, Morten Kristiansen.

Ulykken skjedde torsdag ettermiddag i 15-tiden. Medarbeideren i 50-årene ble fraktet med luftambulanse til sykehuset i Örebro etter et fall i saghuset. Skadene var dessverre for omfattende, og Moelven ble informert om dødsfallet torsdag kveld.

-  Dette er en av de mørkeste dagene i Moelvens historie. Fokuset vårt nå er å ivareta familien og kollegaene ved Edanesågen så godt vi kan, sier Kristiansen.

Politiet var på stedet etter ulykken for å undersøke hva som har skjedd. Moelven skal også gjennomføre en intern granskning av hendelsen.

Kontaktperson:

Bjarne Hønningstad, styreleder i Moelven Edanesågen AB og divisjonssjef i Moelven Wood, Bjarne.Honningstad@moelven.com +47 975 91 201.

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og tjenester til byggebransjen. Konsernet omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder, og har ca. 3400 medarbeidere som hver dag jobber for å gi folk gode rom. Moelvens 37 produksjonsselskaper er fordelt på 46 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.