JobbAktiv

Om å mestre skolen

Vil skape et bedre skolemiljø å vokse i.
Store nasjonale ressurser brukes på skolen. Hvordan kan man sørge for et best mulig skolemiljø? Konferansen på Gardemoen i mai kan gi noen svar. Foto: Bodey Marcoccia

Dagens ungdom opplever press fra alle arenaer om å prestere. De er fostret opp på ideen om at de kan bli hva de vil, at alt er mulig og at de lever i en tid der det ikke finnes noen grunner til å klage. Alt er opp til den enkelte. I et samfunn hvor en blir målt på alt, blir prestasjonen lett forbundet med identiteten. Psykolog Trond Haukedal er blant de mange som engasjerer seg i ungdommens fremtid.

Haukedal er en i en lang rekke kapasiteter som setter hverandre i stevne under den nasjonale Skolemiljøkonferansen, som finner sted på Gardemoen, 9. og 10. mai. Andre tema som tas opp til debatt under konferansen er eksempelvis medborgerskap og livsmestring, hvordan snakke med elever om psykisk helse, folkehelse og mobbing, samt mye annet.

De totale driftsutgiftene til utdanning i Norge utgjør rundt 200 milliarder kroner. Det tilsvarer over seks prosent av bruttonasjonalproduktet (BNP) i Norge. Rundt 80 prosent av utdanningskostnadene er knyttet til offentlige utdanningsinstitusjoner.

Knut Ivar Aarstein
Jobbaktiv.no
Mobil 45221200

Bilder

Om JobbAktiv

JobbAktiv
Nordnesveien 1
8450 Stokmarknes

Konferanser er i utgangspunktet en kostbar investering. Vi tar ikke lett på den oppgaven det er å skal dekke våre kunders behov for kunnskap. Kunnskap endrer veien videre, og derfor leier vi kun inn de dyktigste foreleserne innen sin bransje.

Vi har heller ikke et stort apparat som skal ivaretas, og vi har lave kostnader. Slik kan vi tilby topp forelesere til lavest mulig pris.

Følg oss på Facebook, da vil du få oppdatering om aktuelle konferanser, samt muligheten til å utfordre oss på dine behov. I tillegg er du som deltaker velkommen til å gi oss tilbakemelding på konferansene våre.