Thon Gruppen

Olav Thon Gruppen velger nytt mediebyrå

Del
– Etter en spennende anbudsprosess med flere ulike mediebyråer så har vi bestemt oss for å velge Wavemaker. De blir nå vår nye totalleverandør på mediekjøp for alle våre virksomhetsområder – kjøpesenter, eiendom og hotell, sier Birgitte Viddal Lunde, markedsdirektør i Olav Thon Gruppen.
Markedsdirektør i Olav Thon Gruppen, Birgitte Viddal Lunde. Foto: Gry Traaen
Markedsdirektør i Olav Thon Gruppen, Birgitte Viddal Lunde. Foto: Gry Traaen

– Vi valgte Wavemaker fordi de er sterke på mediestrategi, teknologi, kundereise og forbrukeratferd. Tidligere har vi samarbeidet med tre ulike mediebyråer, men vi ønsker nå å bruke ett mediebyrå for å legge en mer helhetlig kommunikasjonsstrategi i konsernet. Markedsavdelingen i Olav Thon Gruppen kommer til å samarbeide tett med Wavemaker fremover og jobbe hardt for å lage de beste kampanjene for våre produkter og merkevarer, sier Viddal Lunde.

– Olav Thon Gruppen er en av de største norske aktørene med spennende virksomheter innen ulike kategorier. Det sier seg selv at Wavemaker er veldig stolt og glad for at vi har vunnet denne kunden. Vi gleder oss til å jobbe sammen med flinke folk i markedsavdelingen og innen de ulike virksomhetsområdene i Olav Thon Gruppen, sier Cathrine Hagen, CEO i Wavemaker.

Den nye avtalen trer i kraft 1. september.

Om Olav Thon Gruppen
Olav Thon Gruppens største virksomhetsområder er eiendom, kjøpesenter og hotell. De mest kjente merkenavnene er Thon Eiendom og Thon Hotels. Konsernet hadde i 2018 et resultat før skatt på 4,9 milliarder kroner. Thon Eiendom forvalter ca. 80 kjøpesenter i Norge og 12 i Sverige. Thon Hotels har ca. 80 hoteller i Norge, Brussel og Rotterdam. Totalt eier konsernet ca. 500 eiendommer og har ca. 3500 årsverk.

Om Wavemaker
Wavemaker Norge er eid av WPP og er ett av mediebyråene under GroupM. Wavemaker ble etablert etter en global fusjonen av MEC og Maxus i 2017 og har i Norge 45 medarbeidere. Globalt har Wavemaker 8.600 medarbeidere fordelt på 90 land og en omsetning på 40 milliarder USD.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Markedsdirektør i Olav Thon Gruppen, Birgitte Viddal Lunde. Foto: Gry Traaen
Markedsdirektør i Olav Thon Gruppen, Birgitte Viddal Lunde. Foto: Gry Traaen
Last ned bilde

Om Thon Gruppen

Thon Gruppen
Thon Gruppen
Stenersgata 2A
0105 Oslo

+47 23 08 00 00https://thon.no

Konsernet Thon Gruppen omfatter mange virksomheter, hvorav kjernevirksomhetene er eiendom og hotell. De mest kjente merkenavnene våre er Thon Eiendom og Thon Hotels.

I 2023 hadde konsernet ca. 3000 årsverk. Les årsrapportene våre her.

Thon Gruppen eies av Olav Thon Stiftelsen, som gir deler av overskuddet i Thon Gruppen til samfunnsnyttige formål.

Link til våre presserom:
Thon Gruppen
Thon Eiendom
Thon Hotels
Olav Thon Eiendomsselskap ASA

Følg pressemeldinger fra Thon Gruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Gruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Gruppen

Thon Gruppens halvårsrapport for 2025 - Resultat på 2,1 mrd. kroner11.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemelding

Thon Gruppen oppnådde i 1. halvår et resultat før skattekostnad på 2.135 millioner kroner, en økning fra 1.304 millioner kroner i 1. halvår i fjor. I 1. halvår bidro vekst i konsernets leieinntekter til at verdien på eiendomsporteføljen økte med 677 millioner kroner, mens lavere markedsrenter reduserte verdien på konsernets fastrente-avtaler med 265 millioner kroner. Konsernets operative resultat, dvs. før verdiendringer, skatter og valutaeffekter ble 2.088 millioner kroner, en liten økning fra 2.063 i fjor, på tross av at økte vedlikeholdskostnader i første halvår. «Den operative resultatutviklingen var god i Thon Gruppens virksomheter, og til tross for en stor økning av kostnadene til vedlikehold av eiendomsporteføljen, oppnådde konsernet et av de høyeste halvårsresultatene noensinne», sier visekonsernsjef Arne B. Sperre.

Vil skape et nytt bydelssentrum i Åsane5.11.2024 14:00:00 CET | Pressemelding

Med ny detaljregulering planlegger Olav Thon Gruppen å skape et helt nytt bydelssentrum. Åsane tenkes utviklet fra en trafikkert bydel til et grønt, urbant, inkluderende, attraktivt og levende bydelssentrum, med gatestruktur, nye boliger, næring, butikker, kino, helse- og servicetilbud. Torget skal være knutepunktet og hjertet i sentrum. - Vi skal skape et attraktivt sentrum med møteplasser for både beboere og besøkende. Videreutvikling av våre eiendommer vil være med å komplettere bydelsutviklingen, slik at det blir en god sammenheng fra Åsane Arena, kulturhuset, biblioteket, Horisont og sørover til bussterminalen. Tiden er moden for å igangsette utviklingen av Åsane Bydelssentrum, og vi i Thon har i flere år jobbet for en fremtidsrettet og helhetlig byutvikling, sier eiendomssjef Aurora Hatlestad.

Resultat på 1,3 mrd. kroner første halvår 202412.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding

Olav Thon Gruppen oppnådde i 1. halvår et resultat før skattekostnad på 1.304 millioner kroner - en økning fra 94 millioner kroner i samme periode i fjor. I tråd med markedsutviklingen på næringseiendom ble verdien på konsernets eiendomsportefølje nedjustert med 868 millioner kroner mens renteutviklingen økte verdien på porteføljen med fastrenteavtaler med 486 millioner kroner. Konsernets resultat før skattekostnad, verdiendring/avskrivninger og valuta ble 2.063 millioner kroner, en nedgang fra 2.216 i fjor, bl.a. som følge av økte rentekostnader. - Den operative resultatutviklingen var god i de fleste av Olav Thon Gruppens virksomheter, og til tross for kraftige renteøkninger oppnådde Olav Thon Gruppen et av de høyeste halvårsresultatene noensinne, sier visekonsernsjef Arne B. Sperre.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye