Olav Thon Gruppen velger nytt mediebyrå

– Etter en spennende anbudsprosess med flere ulike mediebyråer så har vi bestemt oss for å velge Wavemaker. De blir nå vår nye totalleverandør på mediekjøp for alle våre virksomhetsområder – kjøpesenter, eiendom og hotell, sier Birgitte Viddal Lunde, markedsdirektør i Olav Thon Gruppen.

Markedsdirektør i Olav Thon Gruppen, Birgitte Viddal Lunde. Foto: Gry Traaen

– Vi valgte Wavemaker fordi de er sterke på mediestrategi, teknologi, kundereise og forbrukeratferd. Tidligere har vi samarbeidet med tre ulike mediebyråer, men vi ønsker nå å bruke ett mediebyrå for å legge en mer helhetlig kommunikasjonsstrategi i konsernet. Markedsavdelingen i Olav Thon Gruppen kommer til å samarbeide tett med Wavemaker fremover og jobbe hardt for å lage de beste kampanjene for våre produkter og merkevarer, sier Viddal Lunde.

– Olav Thon Gruppen er en av de største norske aktørene med spennende virksomheter innen ulike kategorier. Det sier seg selv at Wavemaker er veldig stolt og glad for at vi har vunnet denne kunden. Vi gleder oss til å jobbe sammen med flinke folk i markedsavdelingen og innen de ulike virksomhetsområdene i Olav Thon Gruppen, sier Cathrine Hagen, CEO i Wavemaker.

Den nye avtalen trer i kraft 1. september.

Olav Thon Gruppens største virksomhetsområder er eiendom, kjøpesenter og hotell. De mest kjente merkenavnene er Thon Eiendom og Thon Hotels. Konsernet hadde i 2018 et resultat før skatt på 4,9 milliarder kroner. Thon Eiendom forvalter ca. 80 kjøpesenter i Norge og 12 i Sverige. Thon Hotels har ca. 80 hoteller i Norge, Brussel og Rotterdam. Totalt eier konsernet ca. 500 eiendommer og har ca. 3500 årsverk.

Om Wavemaker
Wavemaker Norge er eid av WPP og er ett av mediebyråene under GroupM. Wavemaker ble etablert etter en global fusjonen av MEC og Maxus i 2017 og har i Norge 45 medarbeidere. Globalt har Wavemaker 8.600 medarbeidere fordelt på 90 land og en omsetning på 40 milliarder USD.

Markedsdirektør i Olav Thon Gruppen, Birgitte Viddal Lunde. Foto: Gry Traaen