Olav Thon Gruppen utsetter husleie til butikkleietakere

På grunn av koronasituasjonen i Norge og hvordan dette direkte påvirker økonomien til butikker og leietakere på Olav Thon Gruppens norske kjøpesentre og eiendommer, så er det iverksatt tiltak for å hjelpe konkurstruede bedrifter.

Visekonsernsjef Ole-Christian Hallerud. Foto: Gry Traaen

– Olav Thon Gruppen opplever situasjonen rundt korona-krisen som dramatisk for norsk varehandel. Omsetningen for mange av våre leietakere er nærmest over natten blitt borte. Vi håper myndighetene snarest treffer målrettede tiltak mot norsk varehandel slik at vi ikke risikerer utradering av en hel bransje, sier visekonsernsjef i Olav Thon Gruppen, Ole-Christian Hallerud.

– Olav Thon Gruppen har i dag besluttet å gi betalingsutsettelse til alle våre serveringssteder og butikkleietakere i Norge som er rammet av likviditetsproblemer som følge av korona-krisen. For øvrig har vi løpende dialog med enkeltleietakere for å finne individuelle løsninger for de som står i fare for å gå konkurs, sier Hallerud.

Olav Thon Gruppen har for øyeblikket ikke kapasitet til å ta imot pressehenvendelser om dette på nåværende tidspunkt.

Visekonsernsjef Ole-Christian Hallerud. Foto: Gry Traaen