Olav Thon GruppenOlav Thon Gruppen

Olav Thon Gruppen kjøper hotelltomten i Snøporten

Ved helårsarenaen SNØ i Lørenskog har Olav Thon Gruppen ved Thon Hotels planer om å bygge et nytt hotell.

Illustrasjon av den nye bydelen Snøporten på Lørenskog. Det nye Thon-hotellet skal bygges inntil innendørsarenaen SNØ. (Illustrasjon:  (C) Reiulf Ramstad Arkitekter)
Illustrasjon av den nye bydelen Snøporten på Lørenskog. Det nye Thon-hotellet skal bygges inntil innendørsarenaen SNØ. (Illustrasjon: (C) Reiulf Ramstad Arkitekter)

Det nye hotellet vil få ca. 300 hotellrom, restaurant, bar, konferanserom og eventlokaler. Det er planlagt at hotellet vil stå ferdig i 2021.

– Bydelen Snøporten på Lørenskog er et veldig spennende prosjekt hvor første byggetrinn er en innendørsarena for ski og snøopplevelser. Det nye hotellet vil være direkte tilknyttet SNØ, og blir en viktig del av en større helhet med ulike servicetilbud og aktiviteter. Olav Thon Gruppen er allerede sterkt engasjert i Lørenskog som eier av Triaden kjøpesenter, Thon Hotel Triaden og boligprosjektet Skårerløkka. Vi gleder oss til å åpne nok et hotell på Lørenskog. Vi ser frem til byggestart og samarbeidet med Snøporten og de andre aktørene her, sier Ole-Christian Hallerud som er visekonsernsjef i Olav Thon Gruppen.

Verdens råeste helårsarena for snøopplevelser
Snøporten er utbygger av den nye bydelen med samme navn. Første byggetrinn er SNØ som åpner i 2020. SNØ blir verdens råeste innendørs helårsarena for snøopplevelser, og er den første som kombinerer alpint, snowboard, freestyle og langrenn under samme tak. Arenaen blir ca. 40.000 kvadratmeter stor og vil ha tre alpine nedfarter, nybegynnerområde, stolheis, koppheis og båndheis.

– Vi har hatt en spennende prosess med å finne en hotellaktør som styrker destinasjonen og bydelen som er under utvikling, og er meget fornøyd med at Thon Hotels ønsker å etablere et helt unikt hotell i Snøporten. Partnerskapet med en ekspansiv aktør som Olav Thon Gruppen er et viktig element for alle besøkende og bedrifter som vil etablere seg hos oss, og vi ser frem til et konstruktivt samarbeid videre, sier Erik Hammer som er administrerende direktør for Snøporten.

SNØ ligger sentralt i ca. 5 minutters gåavstand fra Lørenskog togstasjon. Det nye hotellet vil ha flere innganger og vinduer med direkte innsyn til innendørsarenaen som også vil by på serveringssteder, butikker og treningssenter. SNØ holder åpent hele året.

Les mer om Snøporten og  SNØ

Les mer om Thon Hotels og  Olav Thon Gruppen