Olav Thon GruppenOlav Thon Gruppen

Olav Thon Gruppen inngår ny forvaltningsavtale med Storebrand

Fra januar 2021 vil Olav Thon Gruppen ta over forvaltningen av flere av Storebrands kjøpesentre.

– Vi har i dag signert avtale om å overta forvaltningen av seks norske kjøpesentre som eies av Storebrand. Storebrand er en profesjonell eiendomsaktør som har store forventninger til både drift og videreutvikling av kjøpesentrene. Dette opplever vi som en flott tillitserklæring. Vi er stolte av å få disse kjøpesentrene inn i vår portefølje. Olav Thon Gruppen er spesielt glad for å overta driften av City Syd som er et av Trondheims største kjøpesenter. Vi ser frem til å bidra med å utvikle Tiller og City Syd-området som byens ledende handelsområde, sier Ole-Christian Hallerud som er visekonsernsjef i Olav Thon Gruppen.

Leder i Storebrand Eiendom, Truls Nergaard, sier:

– Vi har samarbeidet med Olav Thon Gruppen i flere år og er glade for å ha signert ny og utvidet forvaltningsavtale. Olav Thon Gruppen har lang erfaring med drift og utvikling av kjøpesenter og har vist stor omstillingsevne i en uforutsigbar tid for norsk varehandel. Vi ser frem til at våre kjøpesentre blir fremtidsrettet forvaltet som en del av Olav Thon Gruppens kjøpesenterportefølje.

Storebrands kjøpesenter som inngår i den nye forvaltningsavtalen er:
Holmen Senter
City Syd
Tiller Torget
Ivar Lykkesvei
Kvadrat
Østfoldhallene

Storebrand Eiendom er blant Norges største eiendomsforvaltere med et samlet areal på ca. 1 000 000 m², til en markedsverdi på NOK 33 mrd.
Les mer om Storebrand her

Ved utgangen av første halvår 2020 eide Olav Thon Gruppen 72 kjøpesentre i Norge og Sverige, og forvaltet 18 kjøpesentre for eksterne eiere.
Les mer om Olav Thon Gruppens kjøpesentre her