Olav Thon Gruppen advarer mot nettsvindel

I en post som blant annet spres på Facebook hevdes det at Olav Thon «avslører et hemmelig smutthull som 9 av 10 personer vil lykkes med om de følger det». Med posten følger en link til en artikkel som er ren nettsvindel.

NETTSVINDEL: Slik ser den falske posten og den falske artikkelen ut på nett. Olav Thon Gruppen oppfordrer alle om å ikke klikke på linker eller poster av denne typen.

– Vi opplever fra tid til annen at Olav Thon Gruppens virksomheter og noen ganger også at konsernsjefen, Olav Thon, misbrukes i nettsvindel. I denne nettsvindelen har de uten lov brukt et bilde av Olav Thon og skrevet en tekst som er rent oppspinn. Vi oppfordrer alle om å være kritiske og se på avsenderen til artikler, e-poster og Facebook-poster før de klikker, sier sikkerhetssjef i Olav Thon Gruppen, Ola Stavnsborg.

Vedlagte bilder viser hvordan nettsvindelen ser ut.

Olav Thon Gruppen ønsker å presisere at vedlagte post og tekst ikke har noe som helst med verken Olav Thon eller Olav Thon Gruppen å gjøre, og oppfordrer alle om å ikke klikke på linker eller poster av denne typen.

Nettsvindelen er meldt ifra til Facebook.