Olav Thon Gruppen advarer mot falske e-poster

En rekke falske fakturaer har blitt sendt ut via e-post hvor svindlerne utgir seg for å være fra Olav Thon Eiendomsselskap.

SVINDEL: Her er et eksempel på en falsk faktura som svindlere sender ut og utgir seg for å være Olav Thon Eiendomsselskap. Olav Thon Gruppen ber om at alle som mottar slike "fakturaer" om å slette dem og ikke klikke på linker.

Torsdag 2. mars har Olav Thon Gruppen fått en rekke henvendelser fra privatpersoner som har mottatt falske fakturaer på e-post der svindlere utgir seg for å være Olav Thon Eiendomsselskap.

Sikkerhetssjef i Olav Thon Gruppen, Ola Stavnsborg, ber alle som mottar slike falske fakturaer om å slette dem og å ikke åpne linker i disse e-postene.

– Vi fikk de første telefonene i ettermiddag fra privatpersoner som har mottat disse svindelfakturaene og de lurte på hva dette var for noe. Olav Thon Gruppen sender ikke ut fakturaer på denne måten og vi anmoder alle som får slike e-poster om å slette dem. Vi anbefaler også at folk ikke åpner vedlegg og ikke klikker på linker som kan forekomme i slike e-poster, sier Ola Stavnsborg.

Vedlagt følger et eksempel på en svindelfaktura der svindlerne utgir seg for å være Olav Thon Eiendomsselskap asa.