Olav Thon Eiendomsselskap kjøper AMFI Larvik

AMFI Larvik blir nå et heleid senter i konsernets portefølje.

AMFI Larvik.

– Fra før eide Olav Thon Eiendomsselskap 50 % av AMFI Larvik. Vi har nå kjøpt hele senteret og det tilhørende næringslokalet i Triadebygget. Vi synes AMFI Larvik har en spennende plassering i byen og gleder oss til å ta fatt på jobben med å videreutvikle eiendommene som en del av Larvik sentrum. Vi er også fornøyd med avtalen som gjør at dette nå blir et heleid senter i vår kjøpesenterportefølje, sier Olav Thon Gruppens visekonsernsjef, Ole-Christian Hallerud.

Det er Larvik Center Holding AS som har solgt sin andel til Olav Thon Eiendomsselskap ASA.

– Vi har valgt å selge vår aksjepost i eiendomsselskapet Bryggerikvartalet AS som eier 50 % av AMFI Larvik og Triade-bygget. Vi var med på å ta initiativet til utbyggingen  av Bryggerikvartalet for 12 år siden, og føler at tiden nå er inne for at Olav Thon Gruppen fører dette videre som et heleied senter. Olav Thon Gruppen har både vilje og økonomisk evne til å utvikle disse eiendommene videre. En videreutvikling av AMFI Larvik og Triadebygget vil styrke Larvik sentrum. Kontrakten er underskrevet og trer i kraft 19. november, sier daglig leder i Larvik Center Holding, Herleif Bergh-Nilsen.

Sentral beliggenhet
AMFI Larvik har ca. 30 butikker, spisesteder, vinmonopol, frisør, og optiker. Senteret ligger i sentrum på adressen Jegersborggata 4 i kort avstand fra jernbanestasjonen. AMFI Larvik er et veldrevet kjøpesenter hvor butikkene har hatt en butikkomsetning som har ligget over gjennomsnittet i Olav Thon Gruppen.

Triade-bygget, med adresse Nansetgata 5-7, består av kontorlokaler og handelslokaler.

– Vi ønsker å takke for et godt samarbeid. Nå er vi i en tidlig planleggingsfase hvor vi ser på hvordan vi ønsker å posisjonere AMFI Larvik for å møte fremtidens kunder. Omsetningen har vært bra på senteret de siste årene, og det er et stort potensiale i regionen. Vi ønsker å bidra til å videreutvikle Larvik sentrum som destinasjon med disse eiendommene, sier Hallerud.

I 2019 hadde AMFI Larvik en omsetning på ca. 303 millioner kroner og ca. 562 465 besøkende. Eiendommen er på ca. 10 000 m².

Les mer om AMFI Larvik her

Les mer om Olav Thon Gruppens kjøpesenterportefølje her