Olav Syrstad ny daglig leder for én av Norges største forhandlere

Olav Syrstad har over 20 år bak seg i Møller Bil, og kommer fra rollen som daglig for Møller Bil Orkdal når han nå tar over som daglig leder for Møller Bil Trondheim og Møller Bil Leangen.
Olav Syrstad (t.v.) og David Sullivan.

I april ble det kjent at David Sullivan, som er daglig leder for Møller Bil Trondheim og Møller Bil Leangen, går over i en ny rolle som regiondirektør for Midt-Norge i Møller Bil.

- Hel ved
En av Sullivans første oppgaver som regiondirektør ble å finne sin egen erstatter, og det har han nå funnet i Olav Syrstad, daglig leder for Volkswagen- og ŠKODA-forhandleren Møller Bil Orkdal.

- Olav har gjort en svært solid jobb i Møller Bil Orkdal, som blant annet har blitt kåret til «årets forhandler» av både Volkswagen personbil og Volkswagen Nyttekjøretøy. Han er hel ved, og det er også gledelig at det nå blir en trønder som skal sitte i førersetet for Møller Bil Trondheim, som er en av landets største bilforhandlere, sier David Sullivan.

David Sullivan trekker frem at Olav Syrstad har hatt tøff konkurranse om jobben:

- Det er en stor styrke at det finnes svært mange flinke folk i hele Møller-systemet, og det har vært mange gode kandidater til jobben. Vi har stor tro på at Olav kommer til å gjøre en svært god jobb som spydspissen i en meget sterk ledergruppe med flere ledertalenter, sier David Sullivan.

Sterk servicemarkeds-bakgrunn
Olav Syrstad har jobbet i Møller-systemet siden 1995 da han begynte som mekaniker. Han har siden fylt flere roller innen servicemarkedet, blant annet som servicemarkedssjef, før han ble daglig leder i 2018 – alt hos Møller Bil Orkdal.

- Dette ser jeg frem til. Det er en stor oppgave og jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, sier Olav Syrstad.

- Jeg ser frem til å jobbe tett sammen med ledergruppen og resten av medarbeiderne i de to forhandlerne, og bli kjent med mange nye mennesker. Noen kjenner jeg allerede siden jeg har vært i systemet en stund, legger Olav Syrstad til.

Både Møller Bil og forhandlerkjedens eierselskap, Møller Mobility Group, har utvikling av folk som en sentral del av sin strategi. Det passer som hånd i hanske med Olav Syrstads lederfilosofi:

- Jeg er opptatt av å utvikle en sterk kultur og skape en positiv stemning blant de ansatte. Det handler om involvering og forståelse – alle medarbeiderne er brikker som sammen sørger for å oppnå suksess. Det er noe vi har lyktes med i Orkdal. Jeg vet at dette er godt etablert også i Møller Bil Trondheim og Møller Bil Leangen, og jeg gleder meg til å videreføre dette, avslutter Olav Syrstad.

Olav Syrstad vil starte i sin nye jobb 1. august. Nå starter jobben med å finne Olav Syrstads erstatter som daglig leder ved Møller Bil Orkdal, og stillingen vil lyses ut både internt og eksternt.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Olav Syrstad (t.v.) og David Sullivan.
Olav Syrstad.
David Sullivan.