OKTOBER MÆNGDER: BLANDET VÆKSTBILLEDE

INVESTOR NEWS nr. 32 - 17. november 2022

Færge – fragt: Mængderne var lavere på tværs af Nordeuropa, mens mængderne i Middelhavet fortsatte med at vokse. De samlede mængder i oktober 2022 var 9,0% lavere end i 2021.

North Seas mængder var lavere end i 2021 som følge af fortsatte produktionsstop i bilindustrien forårsaget af mangel på dele. Strejker i havnen i Felixstowe medførte også lavere mængder. Vækstraten for Mediterraneans mængder steg igen i oktober efter en mindre nedgang i vækstraten i 3. kvartal.

Channels mængder var betydeligt lavere end i 2021 på grund af fortsat nedgang i det samlede marked og tilførslen af kapacitet fra en tredje færgeoperatør. Baltic Seas mængder var lavere end i 2021 som følge af krigen i Ukraine, om end den procentvise nedgang var den hidtil laveste i 2022.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var der en nedgang i de samlede transporterede fragt-lanemeter på 1,7% til 42,8 mio. fra 43,5 mio.
i 2021-20.

Færge - passager: Antallet af passagerer fortsatte med at vende tilbage og steg 172% til 332 tusinde svarende til 84% af mængderne i oktober 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Antallet af biler svarede til 85% af volumen i 2019.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 3,5 mio. sammenlignet med 0,8 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019.

DFDS færgemængder
OktoberSidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0004.1313.8243.478-9,0%39.50743.50842.780-1,7%
Passager202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '00064122332171,9%1.9698243.473321,4%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk. DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for november 2022 forventes offentliggjort 13. december 2022 omkring kl. 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46

Om DFDS

DFDS leverer færge- og transport services i og omkring Europa og har en årlig omsætning på omkring DKK 25 mia.

For over 10.000 fragtkunder leverer vi høj pålidelighed via vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

For millioner af passagerer tilbyder vi sikker transport på korte færgeruter og ruter med overnatning.

Vi har 11.000 medarbejdere fordelt på skibe, terminaler, logistikcentre og kontorer i mere end 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Camposol Holding PLC - Invitation to the Third Quarter 2022 Financial Results Presentation26.11.2022 00:03:54 CET | Press release