Økt etterspørsel etter reiser i høstferien – TUI øker kapasiteten

Tall fra TUI viser økt etterspørsel etter utenlandsreiser i høstferien, selskapet setter derfor opp 5 ekstra avganger til Gran Canaria i uke 40 og 41 fra Oslo, Kristiansand, Haugesund, Stavanger og Trondheim. Mange avganger i høstferien er allerede fullbooket, og antall bestillinger har mer enn doblet seg de siste ukene.

-  Vi ser at etterspørselen etter reiser i høstferien vokser mer enn vi hadde forventet, og mange av avgangene er allerede fullbooket. Vi setter derfor inn ekstra avganger til Gran Canaria fra utvalgte flyplasser i Norge, sier Nora Aspengren Kommunikasjonssjef i TUI.

Forutsigbarhet i feriebudsjettet er viktig

Den største andelen av reisende i høstferien er barnefamilier som velger 4 og 5 stjerners hoteller med All Inklusive. Kreta og Gran Canaria er mest populært, også i år.

-  Vi ser at forutsigbarhet i feriebudsjettet er viktig for de reisende, og det er nok mye av grunnen til at mange velger all inklusive i høstferien.  Fri isbar for de minste er nok også en vinner, sier Aspengren.

Destinasjoner

1. Kreta